دکتر «محمد صالح اولیاء» گفت: آنچه که موجب تمایز این طرح از سایر موارد مشابه می شود یک برنامه مشخص از ابتدا تا انتها با یک زمانبندی تعریف شده است .
وی افزود: برنامهریزی درست و اصلاح نقصها و کاستیها از سوی افراد برای ما تعیین کننده است و اگر این آزمایشگاه را به عنوان آزمایشگاه نوآوری نام ببریم این حرکت چندان مسبوق به سابقه حتی در دانشگاههای بزرگ دنیا هم نیست و این نقطه یک شروع خوب برای رسیدن به دانشگاههای نسل سوم و چهارم است .
اولیاء ادامه داد: این پایه و مبنای مطالعاتی قرار است به سایر قسمتهای دانشگاه نیز تعمیم داده شود بنابراین در چارچوب این طرح میتوان یک الگوی موفق را ارائه کرد .
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد به طور همه جانبه از این طرح و ایده آن حمایت خواهد کرد .
اين مسئول با اشاره به نقش افراد در موفقیتهای جمعی، گفت: افراد در سیستمها میتوانند منشاء اثرگذاری زیاد و حرکتهای خوبی باشند و این مهم در طرح حاضر به نحو بارزی نمود یافته است.
وي با تاكيد بر اين كه محدودیتها نباید ما را دچار رخوت کند، گفت: خلاقیت میتواند موجب کم کردن نقش مشکلات شود.
به گفته وی، ارایه این طرح و موفقیت آن با وجود محدودیتها، کارشکنیها و مشکلات، بار فرهنگی مثبتی به همراه دارد.
رییس دانشگاه یزد تصریح کرد: این طرح نمونهای از راهکارهای حل مسأله در جامعه است و مسیر آن از پایین به بالا بوده و رمز موفقیت این طرح نیز در همین است .
اولیاء یادآور شد: نهادهای موازی مانند مرکز رشد و فناوری هم در دانشگاه حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند که میتوانند این زنجیره را کامل کنند .
رییس دانشگاه یزد در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم ارتباطات بین المللی در راه توسعه و پیشرفت، تصریح کرد: تجربه ای که برخی کشورهای دیگر دارند ممکن است با تیم های شما نیز دارای اشتراک باشند که می توان این زنجیره را به این صورت نیز کامل کرد .