مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد:
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد از ربع قرن صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری خبر داد و گفت: شکل‌گیری صحیح هویت کودکان ایران‌اسلامی یکی از شاه‌کلیدهای سند تحول بنیادین است.
کد خبر: ۶۷۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 31 October 2018

عباسعلی دانافر با اشاره به ربع قرن صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری، گفت: بیست و پنجمین سال پیاپی است که استان یزد افتخار رتبه اول کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است و بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور استان یزد ۲۵ بار به‌صورت متوالی رتبه اول را در درصد قبولی کنکور از آن خود کرده است.

وی افزود: دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری سال جاری با کسب درصد قبولی ۵۰ درصد در کلیه گروه‌های آموزشی رتبه نخست را کسب کرده‌اند و استان دوم ۸/۴ درصد با استان یزد فاصله دارد؛ لذا استان یزد در گروه علوم ریاضی با درصد قبولی ۸۵/۶ درصد و اختلاف ۷/۲ درصد با استان دوم فاصله دارد و در گروه علوم تجربی دانش آموزان یزدی با درصد قبولی ۴۶/۹ با اختلاف ۱۳/۷ با استان دوم رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد اظهار داشت: دانش‌آموزان یزدی در گروه علوم انسانی با کسب قبولی ۷۷/۶ درصد و اختلاف ۹/۵ درصد با استان بعدی، رتبه اول را باافتخار کسب کرده و در گروه زبان خارجه از جایگاه ۲۴ به ۲۳ ارتقا یافته‌اند و همچنین در گروه هنر از جایگاه ۲۱ به ۱۰ صعود داشته‌اند.

دانافر از برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی خبر داد و تصریح کرد: این همایش در ۳۰ آبان‌ و یک آذرماه سال جاری در استان یزد با موضوع هویت کودکان ایران اسلامی در شش قالب مقاله، فیلم‌کوتاه، قصه‌گویی، عکس‌آواها و نواهای بومی‌محلی و دکلمه‌خوانی برگزار خواهد شد و محورهای این همایش عمدتاً هویت، رشد و تعالی همه‌جانبه اوان کودکی، عناصر هویت و فرآیند هویت‌یابی در کودکان دوره پیش‌دبستانی در بستر فرهنگی ایرانی‌اسلامی و همچنین بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت موجود و فرآیندهای هویت‌یابی کودکان ایرانی‌اسلامی در آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هویت و شکل‌گیری هویت کودکان ایران‌اسلامی یکی از شاه‌کلیدهای سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ضرورت دارد تا کودکان کشورمان بر اساس عناصر فرهنگی ایران‌اسلامی تربیت شوند، این همایش برگزار خواهد‌ شد؛ و این همایش دقیقاً در مسیر اجرا شدن متوازن اهداف و رویکردهای سند تحول بنیادی برنامه‌ریزی شده است.

وی با تأکید بر ضرورت همت مضاعف در راستای حفظ جایگاه صدرنشینی کنکور سراسری استان یزد و همچنین با اشاره به برنامه‌های تداوم صدرنشینی دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری، تأکید کرد: صدرنشینی در کنکور سراسری در کنار اهداف متعددی که نظام آموزش‌وپرورش در کشور دارد، یک نشانه و افتخار بزرگ برای یزدی‌ها محسوب می‌شود؛ چنانچه که گذشتگان ما تلاش کرده‌ و این افتخار را برای ما کسب کرده‌اند، ما نیز بایستی تلاش کنیم این روند ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد بیان داشت: یکی از دلایلی که استان یزد در جایگاه اول کنکور در کشور قرارگرفته است، این است که نگرش خانواده‌های دانش‌آموزان یزدی در این راستا پابرجاست؛ همچنین از دلایل دیگر این صدرنشینی ساختار آموزش‌وپرورش استان یزد، مدرسان قوی و مسلط، مراکز آموزش با پتانسیل بالا، حمایت‌های مجمع خیرین استان یزد بوده است.

دانافر با اشاره به برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان یزد در آبان‌ماه سال جاری، عنوان کرد: در روز هشت آبان‌ماه به مناسبت روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی افتتاح طرح بهنام محمدی در دستور کار ما قرار گرفته است؛ همچنین در یوم‌الله ۱۳ آبان‌ سال جاری برآنیم که برنامه‌های بسیار مفصلی را در این روز در استان داشته باشیم؛ چنانچه مدت‌ها قبل بخش‌نامه ۱۳ آبان‌ به مدارس ارسال شده و تلاش ما این است که در سال جاری حضور حداکثری دانش‌آموزان یزدی را در این روز شاهد باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان به همه استان متعلق است و ما برای دورترین نقاط استان برنامه‌ریزی داریم، اذعان کرد: برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان به‌گونه‌ای ‌است که صدرنشینی کنکور حفظ و پابرجا بماند و در این راستا چالش‌های آموزش‌وپرورش استان رصد و بررسی می‌شود و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار