کد خبر: ۷۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 13 August 2015

به گزارش "تابناک یزد"، رئیس سابق شورای رقابت با انتقاد از نحوه عملکرد خودروسازان داخلی در قیمتگذاری و همچنین عدم به روز بودن تکنولوژی آنها، انحصاری بودن بازار خودرو برای آنها را دلیل اصلی این امر دانست و با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا از وزارت صنعت و شورای رقابت تبعیت نمی کنند، اظهار کرد: به دلیل اینکه محصولات این 2 خودروساز محصولات خاصی است که آنها از داشتن مشتری آن مطمئن هستند به راحتی می توانند با هم تبانی کرده و تولید را کاهش دهند تا باعث افزایش قیمت شود.

در همین زمینه جمشید پژویان در مورد تلاش خودروسازان برای فروش محصولات خود با قیمت های فعلی و درخواست آنها برای افزایش 8 درصدی قیمت خودرو پس از توافق هسته ای، علی رغم عدم تقاضای مردم برای خرید، اظهار کرد: اگر بازار خودرو ایران یک بازار نزدیک رقابتی بود، خودروسازان نیز قیمت را مطابق با تقاضا نگه می داشتند.

در این صورت وقتی تقاضایی نباشد آنها قیمت را پایین می آورند. ولی مشکل اینجاست که در بازار خودرو کشور ما کنترل دست 2 خودروساز بزرگ است. آنها با مقدار عرضه بازار را کنترل می کنند و آن در انحصار دارند. یعنی اگر هم تقاضا زیاد نباشد، آنها می توانند آنقدر عرضه را کم کنند که قیمت ها بالا برود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار