مدير باغباتي سازمان جهادكشاورزي استان يزد با اشاره به سطح دو هزار هكتاري زیر کشت انگور در استان، برداشت 35 هزار تن محصول از اين سطح را براي استان در سال جاري پيش‌بيني كرد.
کد خبر: ۸۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 23 August 2015

به گزارش تابناک یزد "محمدرضا ابراهیمی" تصريح كرد: سطح زیرکشت انگور امسال استان دو هزار هکتار است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود: متوسط تولید محصول انگور 18تن در هر هکتار و در بعضی از باغات شهرستان خاتم تا 25 تن در هکتار است که در مجموع برداشت بیش از 35 هزار تن انگور پيش‌بيني مي‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که منطقه مروست شهرستان خاتم با دارا بودن 50 درصد سطح زیرکشت استان یکی از مهمترین قطب‌های تولید انگور استان است، اظهار كرد: 68 درصد انگور تولیدی استان به این منطقه اختصاص دارد.

ابراهیمی از ابرکوه، بهاباد و یزد به عنوان دیگر مناطق تولید محصول مذکور نام برد و ارقام انگور استان را عسکری، بومی و ریش‌بابا، بیان کرد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان با بیان این که بخشی از انگور تولیدی استان به صورت تازه‌خوری در داخل اتان مصرف می‌شود، گفت: این محصول به استان‌های اصفهان، تهران، بندر عباس و کرمان هم صادر می‌شود.

وی با بیان این که بخش کمی هم به صورت کشمش و آفتابی فرآوری می‌شود، اظهار کرد: در مجموع سالانه دو هزار تن کشمش در این استان تولید می‌شود.

ابراهيي در پايان نيز اضافه کرد: از هر سه کیلو انگور یک کیلو کشمش بدست می‌آید و این بدین معنی است که هفت هزار تن انگور استان به دو هزار تن کشمش تبدیل می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار