نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید روحیه استقلال و خودباوری در دانش آموزان تقویت شود و در این بین معلمان، خانواده ها و مسئولان فرهنگی نقش مهمی بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 25 September 2015

به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در رشد و ارتقای جامعه اظهار کرد: پیش از هر چیز باید دین، اخلاق و اعتقاد دانش آموزان در مدارس رشد یابد تا شاهد دین گریزی، انحراف و بی حجابی نباشیم.

امام جمعه یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس، هفته مقاومت ملت ایران است و نباید فراموش شود؛ چرا که بیش از 50 کشور در هشت سال جنگ تحمیلی همه داشته های خود را علیه ایران به کار گرفته و به صدام کمک کردند اما به هدف خود نرسیدند.
وی افزود: کشورمان هشت سال با شدیدترین محاصره اقتصادی مواجه بود اما ملت ایران با وحدت، یکپارچگی، توکل بر خداوند متعال و رهبری خالصانه امام خمینی (ره) مقابل توطئه های دشمنان به پیروزی رسید.
وی با تاکید بر اینکه باید روحیه وحدت و یکپارچگی در بین مردم حفظ شود، ادامه داد: نباید از ابرقدرتها هراس داشته باشیم و در صورتی که به دنبال حزب و گروه بازی نباشیم بدون شک خداوند متعال توطئه های دشمنان را مانند دوران دفاع مقدس خنثی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: نباید هویت و ارزش های دینی و انقلابی ملت ایران و فداکاری های پاسداران، بسیجیان و ارتشیان در دوران هشت سال دفاع مقدس فراموش شود.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید توجه حاکم اسلامی به پیاده کردن احکام و تبیین ارزش های اسلامی معطوف شود و نباید فقط روی یک موضوع همچون اقتصاد تمرکز کرد.
آیت الله ناصری افزود: این مهم باید در مجلس شورای اسلامی نیز مد نظر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین جانباختن شماری از حجاج ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفت.
در پایان نماز جمعه این هفته شهر یزد، نمازگزاران با سردادن شعارهایی از جمله اسرائیل، آمریکا، همدست آل سعود، لعنت بر آل سعود، آل سعود خائن مرگت باد شرمت باد، بی کفایتی رژیم آل سعود را در جانباختن بیش از یکهزار نفر از حجاج در حادثه منا محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، درحادثه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهرماه جاری در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، صدها نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار