فرماندار یزد:
فرماندار یزد گفت: برای مقابله با رواج مواد مخدر در جامعه باید برنامه ریزی هدفمند و اصولی داشت.
کد خبر: ۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ 04 March 2015
برنامه ریزی هدفمند برای مقابله با رواج مواد مخدر در جامعهبه گزارش تابناک یزد، محمود شاکری شمسی روز سه شنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: ضرورت دارد با شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های اجرا شده نسبت به تدوین برنامه های سال آینده اقدام نمود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز مواد مخدر راحت و ارزان در جامعه توزیع می شود و این زنگ خطری است، گفت: رواج مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی، کاهش سن اعتیاد و ناهنجاری های ناشی از مصرف این مواد خانمان سوز، حاکی از آن است که اقدامات اثربخش تری برای مقابله در این حوزه باید گسترش یابد.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با اشاره به آغاز به کار مرکز اقامت میان مدت درمان اعتیاد نوید آزادی موضوع تبصره ‏‏2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ایجاد این مرکز که در جلسات شهرستان مطرح و از طرف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مورد تأیید و تصویب قرار گرفت قطعاً می تواند آغاز یک حرکت منسجم و خوب در زمینه مقابله با معتادین خیابانی و جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی باشد.

وی با تأکید به اینکه یکی از محورهای عمده و تأثیرگذار در بحث پیشگیری، توجه به امر آموزش است گفت: در حال حاضر باید با استفاده مناسب از ابزارهای جدید اطلاع رسانی نسبت به آموزش و انتقال مفاهیم و پیام ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیامدهای مصرف آن گام برداریم.

به گزارش ایرنا، شاکری شمسی با اشاره به رویکرد شورا مبنی بر طرح مسائل و مشکلات ناشی از رواج اعتیاد در جلسات و محافل مختلف گفت: وظیفه تبلیغ درباره اثرات سوء مواد مخدر و اعتیاد، به چند نهاد خاص محدود نمی شود؛ بلکه این امر باید در همه ارکان اجتماع صورت پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار