مدير كل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري یزد گفت: دبيران حقوق شهروندي دستگاه‌های اجرايي و مديران كل اجتماعي استانداری‌ها، مسئول پيگيري و نظارت بر حسن اجراي برنامه‌های حقوق شهروندي در هر استان هستند.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 06 October 2015

به گزارش تابناک یزد،"مجيد جواديان زاده" در نشست اتاق فكر حقوق شهروندي استان كه با حضور مديران كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي و دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و تني چند از صاحب‌نظران استان برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل برنامه‌های 9گانه صيانت از حقوق شهروندي كشور اظهار كرد: نتايج به‌دست‌آمده در هم‌اندیشی اين اتاق فكر می‌تواند براي سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها در اختيار ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان قرار گيرد و ابزارهاي قانوني مناسب براي اين امر انديشيده شده است.

وي ادامه داد: شايسته است عموم مردم نسبت به حقوق شهروندي، شاخص‌ها و معيارهاي آن، تكاليف و انتظارات متقابل آنان و دستگاه‌های اجرايي مرتبط آگاه شوند تا از کاهش سرمايه اجتماعي و اعتماد در جامعه پیشگیری شود.

جواديان زاده همچنين بر تعيين سیاست‌ها و راهبردهاي صيانت از حقوق شهروندي در تدوين برنامه ششم توسعه كشور تأكيد كرد و خواستار مشاركت نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در اين حوزه شد.

"فخرالسادات خامسي هامانه" مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز در اين جلسه گفت: شايسته است مردم با حقوق شهروندي از طريق آموزش همگاني آشنا شوند و نسبت به شاخص‌ها و معيارهاي حقوق شهروندي در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وي تصريح كرد: ضروری است که اعتماد مردم به نهادهاي دولتي تقویت شود و چگونگی روش‌های اجرایی شدن این موضوع و راه‌کارهای آن باید در دستور كار اتاق فكر حقوق شهروندي و ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان قرار گيرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار