مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بر احیای سبک زندگی یزدی‌ها در جامعه امروز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 12 October 2015

به گزارش تابناک یزد،فخرالسادات خامسی هامانه، در نشست آموزشی مدرسان حوزه خانواده استان یزد در سالن هلال احمر یزد اظهار داشت: سبک زندگی یزدی بر پایه صداقت، درستی، امانتداری، قناعت، ایمان و اعتقاد بنا شده و با نگاه به جامعه امروز ضروری است این سبک زندگی را دوباره در جامعه احیا کرده و گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه خانواده مربوط به یک نهاد خاص نیست و همه دستگاه‌ها باید برای رفع آسیب‌های نهاد خانواده با هم همگام و همدل شوند، افزود: می‌توان با زبان هنر، فرهنگ، موسیقی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به رفع بسیاری از معضلات و ‌آسیب‌های نهاد خانواده پرداخت.

خامسی هامانه تصریح کرد: باید به نهاد خانواده نگاه فرابخشی و کلان‌نگر شود و فرد فرد جامعه و تمام ارگان‌های دولتی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در قبال این نهاد مسئول هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: خانواده در تعیین سبک زندگی، اخلاق، رفتار و سلامت افراد جامعه نقش مهم و انکارناپذیری دارد و افراد نیز ویژگی‌های سالم و ناسالم خود را از طریق نهاد خانواده وارد جامعه می‌کنند.

خامسی هامانه خاطرنشان کرد: در جامعه امروز فضاهای گسترده رسانه‌ای، مرزهای جغرافیایی را برداشته و آسیب‌های اجتماعی بسیار متنوع‌تر شده و نهاد خانواده در عین حال که آسیب‌پذیرترین نهاد در برابر این معضلات است، تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز است.

این مسئول، خانواده را پایه‌گذار سرنوشت انسان‌ها دانست و گفت: نهاد خانواده نخستین کانونی است که فرد در آن قرار می‌گیرد و متاسفانه در جوامع صنعتی امروز که در حال گذر از زندگی سنتی به سمت زندگی مدرنیته است، کمتر به نقش حیاتی نهاد خانواده توجه می‌شود.

این نشست آموزشی به مناسبت هفته ملی خانواده و هفته پویش رسانه‌ای خانواده برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار