اگر دولت عربستان نتواند فرضیه شهادت غضنفررکن آبادی را اثبات کند، فرضیه ربایش سفیر سابق جمهوری اسلامی به عنوان فرضیه امنیتی قابل پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 21 October 2015
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: بر اساس شواهد، شاهدان عيني فاجعه منا رکن آبادي را در حالي که در قيد حيات بوده ديده اند که با آمبولانسي به بيمارستان منتقل شده، اما بعد از اين ماجرا خبر موثقي از وضعيت او وجود ندارد.

به گزارش «تابناک یزد»، علاءالدين بروجردي با اشاره به نشست فوق العاده کميسيون امنيت ملي و سياست در خصوص منا با حضور اوحدي و قشقاوي، گفت: گزارشي که در اين نشست مطرح شد، مشخص شد غضنفر رکن آبادي در جريان حادثه منا توسط آمبولانس عربستاني به بيمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد، شاهدان عيني اين ماجرا، ايشان را در حالي که در قيد حيات بودند، وی آمبولانسي به بيمارستان منتقل شده، اما بعد از اين ماجرا خبر موثقي از وضعيت او وجود ندارد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دولت عربستان در مقابل تمام مفقودين ايراني مسئول است، اما با توجه به جايگاه سياسي رکن آبادي در کشور و سابقه شان به عنوان سفير جمهوري اسلامي در لبنان، دولت آل سعود بايد به طور ويژه در خصوص وضعيت رکن آبادي پاسخگو باشد و مسئوليت را به جد بپذيرد.

بروجردي با رد فرضيه شهادت رکن آبادي گفت: تا زماني که دولت عربستان نتواند اين فرضيه را ثابت کند و يا پيگر رکن آبادي را تحويل دهد، فرضيه ربايش او به عنوان فرضيه امنيتي قويا قابل پيگيري است.

وی تاکيد کرد: بنابراين در حال حاضر فرض شهادت ايشان پذيرفته نيست، مگر عکس آن ثابت شود.

شایان ذکر است روز پنجشنبه 2 مهر 1394 ش. (مصادف با 24 سپتامبر 2015 م. و 10 ذوالحجه 1436ق.) و همزمان با عید سعید قربان، مسدود کردن راه منتهی به جمرات در سرزمین منا، موجب ازدحام جمعیت و کشته و زخمی شدن بیش از 7000 زائر بیت الله الحرام شد. 464 نفر از قربانیان این حادثه دردناک، حجاج شیعه و سنی از کشور ایران بودند. آقای رکن آبادی از مفقودان این حادثه دلخراش است.


ابنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار