مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد با اشاره به اجرای نخستین طرح مشارکتی کشور در "گردکوه" مهریز، گفت: طرح‌های مشارکتی روستائیان با تسهیلات مناسب حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 02 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مقیمی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اجرای طرح مشارکت روستائیان، اظهار داشت: در این طرح پرداخت تسهیلات اشتغال به روستاییان در زمینه‌های مشخص صورت می‌گیرد.

وی در ارتباط با نحوه استفاده متقاضیان از تسهیلات طرحهای مشارکتی توسعه روستایی ومیزان جذب اعتبارات عنوان کرد: محل اجرای این طرح روستاها و واجدین دریافت تسهیلات افراد حقوقی غیر دولتی، سهامی خاص و شرکت‌های تعاونی و مانند آن هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد در ارتباط با نوع فعالیت متقاضیان طرح‌های تسهیلاتی، گفت: کلیه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدماتی بازرگانی و گردشگری که متناسب با استعداد و نیاز منطقه روستایی و عشایری و دارای توجیه فنی مالی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند، شامل این طرح می‌شوند.

مقیمی افزود: این فعالیت‌ها باید با رویکرد توجه به تکمیل زنجیره تولید تا مصرف و بازار فروش و همینطور تسهیلات به منظور ایجاد و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه انواع فعالیت‌های اقتصادی در منطقه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه کلیه پرداخت‌ها توسط صندوق کارآفرینی انجام می شود، گفت: بانک عامل در این طرح فعلا فقط صندوق کارآفرینی است و در سه مرحله متناسب با پیشرفت طرح انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد در ارتباط با این سه مرحله، گفت: سال اول سال مشارکت در ساخت و در سال دوم تنفس  و بازپرداخت بین سه تا پنج سال انجام می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه کلیه طرح های ایجاد شده از محل تسهیلات به مدت 10 سال از معافیت مالیاتی برخورد می‌شوند، در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: ابلاغ این طرح به فرمانداران، دوره‌ها و جلسات آموزشی و تشکیل جلسات کمیته اجرایی طرح، تدوین فرآیند تهیه و تدوین فرم مشارکت و ابلاغ به فرمانداران و بخشداران از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی از اجرای نخستین طرح مشارکتی در "گردکوه" مهریز خبر داد و افزود: در این طرح سعی شده که از تجربیات طرح‌های قبلی هم استفاده لازم صورت گیرد تا بتوانیم بهترین نتیجه را در طرح فعلی بگیریم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد با اشاره به انتخاب یک روستای پایلوت برای اجرای طرح مشارکت در هر بخش، گفت: تاکنون 12 طرح مشارکتی از فرمانداری‌ها وصول شده که فرمانداری‌های پیشتاز در این زمینه، فرمانداری‌های مهریز و تفت هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار