مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: مجموع شهدا، ایثارگران و آزادگان استان یزد 14 هزار و 200 نفر هستند که با وابستگان و نزدیکان این افراد جامعه ایثارگری این استان را 58 هزار نفر تشکیل می دهد .
کد خبر: ۱۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 10 March 2015
به گزارش ابناک یزد،احمد ابراهیمی روز دوشنبه به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در گفت و گو با خبرنگاران این استان افزود: هم اکنون 574 آزاده ، شش هزار و 100 جانباز زیر 25 درصد، سه هزار جانباز بین 25 تا 46 درصد، 395 جانباز با درصد جانبازی 50 تا 69 و 162 جانباز بالای 70 درصد زیرپوشش این اداره کل هستند .

وی ادامه داد: استان یزد سه هزار و 850 شهید دارد و اختلافی که بعضا در آمارها مشاهده می‎‎شود بخاطر افزوده شدن 200 شهید طبس در زمان الحاق آن به یزد است که پس از جدایی، آمار شهدای زیر پوشش کاهش یافته است .

این مسوول در ادامه به اشاره به اجرای قانون خدمات‎‎رسانی به ایثارگران تاکید کرد: تاکنون 70 درصد از این قانون اجرایی شده و 30 درصد نیز باقی مانده که امیدواریم اجرایی شود .

ابراهیمی همچنین از اجرای طرح معتمدین معین در سطح این استان با هدف جلب مشارکت خانواده‎‎های معزز شهدا و ایثارگران از طریق شبکه‎‎های مختلف خبر داد و گفت که هنوز در ابتدای راه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به برنامه ها بزرگداشت روز شهدا اشاره و گفت: به همین منظور با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی 22 برنامه اصلی پیش بینی شده است .

ابراهیمی از مهمترین این برنامه ها را برگزاری همایش پیاده‎‎روی خانوادگی در روز جمعه 22 اسفندماه از گلزار شهدای گمنام میدان امیرچخماق تا گلزار شهدای گمنام خلدبرین ذکر کرد .

وی گفت: کاشت سه هزار و 850 درخت در قالب برنامه 'بیاید برای هر شهید یک درخت بکاریم'، دیدار خانواده شهدایی که در این تاریخ شهیدشان متولد یا به شهادت رسیده است و اجرای برنامه صبحگاهی در مدارس برای آشنایی بیشتر نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت است .

این مسوول در ادامه به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و تجدید میثاق با آرمان‎‎های شهدا با گل افشانی مزار شهدای استان و همچنین رونمایی از 5 کتاب مرتبط با شهید و شهادت خبر داد .

ابراهیمی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

استان یزد با یک میلیون و 50 نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و 22 اسفندماه 58 با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) فعالیت بنیاد شهید آغاز شده است
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار