معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به افزایش جمعیت زنان آسیب‌دیده اجتماعی گفت: بر اساس ‌آمارهای موجود، 9 درصد جامعه معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 11 November 2015

به گزارش تابناک یزد،شهیندخت مولاوردی،  در شورای پیشگیری از جرم استان یزد با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی به خود گرفته است، اظهار داشت: دولت تلاش دارد تا علاوه بر کنترل این آسیب‌ها، برای کاهش و پیشگیری از وقوع آنها اقدام کند.

وی بیان کرد: به طور قطع دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق عمل کند و نیاز به همکاری و مشارکت مردم، تشکل‌های مردم‌نهاد و همه ظرفیت‌های اجتماعی وجود دارد.

مولاوردی یکی از مواردی که دولت با جدیت آن را پیگیری می‌کند را آموزش و آگاهی دانست و افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه گروه‌ها و اقشار خاص نظیر نوجوانان و جوانان، زنان و دختران نیازمند آموزش‌های خاص هستند.

وی عنوان کرد: آموزش، قدمی اصلی و اساسی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است و در کنار پیشگیری باید به مقابله با آنها نیز پرداخته شود به ویژه آسیب‌هایی که جرم نیز تلقی می‌شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: در زمینه مقابله نیز دولت به تنهایی با یک یا دو دستگاه نمی‌تواند اقدام قابل توجهی انجام دهد و همه دستگاه‌ها، مردم، تشکل‌ها و حتی رسانه‌ها نیز در این زمینه مسئولیت دارند و همه باید تلاش کنند تا این مسئولیت را به درستی به انجام برسانند.

وی، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و مقابله را یک مسئولیت اجتماعی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که حس مسئولیت‌پذیری در بین اقشار مختلف مردم وجود نداشته باشد، نمی‌توان به نتیجه‌ای قابل قبول رسید ضمن اینکه لازم است برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده در این زمینه ارائه شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه باید در سند ششم توسعه جایگاهی برای آسیب‌های اجتماعی، خانواده و زنان در نظر گرفته شود، تاکید کرد: باید در زمینه پیشگیری از جرائم برنامه‌هایی در این سند پیش‌بینی شود تا بر اساس آن آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، طلاق‌های عاطفی و اعتیاد کاهش یابد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار