معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: با توجه به كاهش ميزان بارندگي در سال جاري و هم چنين ادامه شرايط خشكسالي در سطح استان، آگاهي افكار عمومي در بحث مديريت مصرف بايد افزايش يابد .
کد خبر: ۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶ 12 March 2015
به گزارش تابناک یزد، سيد محمدرضا سيدحسيني" در نشست مديريت مصرف بيان كرد: متوسط ميزان بارندگي در پنج ماه آبي سال جاري در استان 47 ميليمتر بوده كه اين ميزان در مقايسه با ميانگين بلند مدت بارندگي زمان مشابه 29 درصد كاهش داشته است  .
وي اظهار كرد: با توجه به پيش‎‎بيني‏‏هاي هواشناسي، تابستان آينده دماي هوا يك تا دو درجه گرم‏‏تر از سال‏‏هاي گذشته مي شود كه اين ميزان تاثير بسياري در  افزايش مصرف آب و هم چنين كمبود آب در سطح استان خواهد داشت .
سيد حسيني تاكيد كرد: برخورد جدي با مشتركين پرمصرف، ملزم كردن ادارات و مكان‏‏هاي عمومي از جمله بيمارستان‏‏ها، هتل‏‏ها، دانشگاه‏‏ها و غيره  به نصب شيرهاي كاهنده مصرف و همچنين استفاده از روش‏‏هاي نوين آبياري در فضاي سبز اين مراكز و جداسازي شبكه آب فضاي سبز توسط شهرداري، بايد در دستور كار قرار گيرد.
وي همچنين به مواردي مانند توجيه كشاورزان در خصوص تغيير روش‎‎هاي آبياري از غرقابي به روش‎‎هاي نوين، برگزاري جلسات با اصناف استان و آگاه كردن آن‏‏ها در بحث مديريت مصرف و همچنين افزايش آگاهي آحاد جامعه در مورد مصرف درست آب تاكيد كرد.

"علي اسلامي" مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان نيز در اين نشست بحث كمبود آب يزد را بسيار جدي عنوان كرد و گفت: در صورت عدم تامين آب از خارج از حوزه ، منابع داخلي به هيچ وجه پاسخگوي نيازها نيست و با مشكل جدي روبرو خواهيم شد.
وي سرانه مصرف شهروندان را متناسب با امكانات ندانست و اظهار كرد: متاسفانه در بعضي از شهرهاي استان ميزان مصرف 50 درصد بيش از استاندارد تعريف شده و اين نشان‏‏دهنده كم‏‏توجهي برخي از مردم به شرايط و وضعيت منابع آبي استان است.
اسلامي افزود: با مشتركيني كه مصرف آنها غير متعارف باشد يا از آب شرب براي مصارف غيرضروري استفاده كنند، برخورد جدي صورت مي‎‎گيرد .
وي در ادامه اقدامات صورت گرفته در مورد مديريت مصرف از جمله اطلاع‏‏رساني از طريق قبوض آب، نشست با ائمه جماعت استان، پخش پيام از طريق صدا و سيما، همكاري با آموزش و پرورش، حضور كارشناسان در مدارس استان و غيره را تشريح كرد .
اين مسئول افزود: در سال گذشته حضور گروه مروجين در سطح شهر تاثير بسياري در زمينه ترويج فرهنگ صرفهجويي داشته است و در سال جاري اين گروه به صورت فعال‏‏تر عمل خواهد كرد.
اسلامي در پايان نيز گفت: خوشبختانه در سال جاري با تخصيص مناسب آب انتقالي، آب جاري در شبكه‏‏هاي شهر از كيفيت مناسبي برخوردار بوده و در صورت قناعت در مصرف در طول سال، امكان توزيع آب با كيفيت مناسب خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار