امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی نیاز به کار جمعی است، گفت: بسیج در حوزه‌های اجتماعی نیز وارد عمل شود.
کد خبر: ۱۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 20 November 2015

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته بسیج و دستور تاریخی و دقیق امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج اظهار کرد: فرمان بسیج، فرمان همگانی شدن تکلیف و مسئولیت نسبت به حفظ اسلام و نظام اسلامی، آزادی، شرافت و حاکمیت خدا در جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) 15 سال برای هدایت انقلاب از درون مردم برنامه‌ریزی کرد، افزود: امام خمینی (ره)، اعتقاد به خدا را از درون در دل مردم بیدار کرد و پرده‌ها را از مقابل چشمان آنها کنار زد و به مردم بصیرت و آگاهی داد.

ناصری تأکید کرد: بسیج یک فرمان عمومی و حرکت الهی بود که در ادامه انقلاب شکل گرفت و این نهاد مردمی امروز باید با اخلاص، قدرت دفع دشمن و جذب دوستان و جوانان و جذب حداکثری را در خود تقویت کند تا دین و انقلاب ما از گزند دشمنان مصون بماند.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه باید دین و انقلابمان را حفظ کرده و برای دفاع از آن تا پای جان ایستادگی کنیم، عنوان کرد: دستاوردهای اسلام و انقلاب باید حفظ شود و دیگران را نیز باید بیدار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیج امروز علاوه بر حفظ دستاوردهای نظام باید در موضوعات اجتماعی نیز وارد شود به ویژه در زمینه مسئله‌ای نظیر محیط زیست که رهبری نیز در این مورد نکات بسیار عمیق و ظریفی را مطرح کردند.

ناصری بر لزوم برنامه‌ریزی بسیجیان و دانشگاهیان در این زمینه تأکید کرد و اظهار داشت: این برنامه باید برای اجرا به دولت داده شود تا با همکاری متقابل دولت و بسیج و به‌کارگیری اقشار مختلف جامعه، کشوری پاک و عاری از آلودگی به مردم تحویل داده شود.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی اظهار داشت: نزدیک به 30 هزار نفر از یزد برای سفر به کربلا و پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و لازم است همه ثبت‌نام‌شده‌ها برای این سفر آمادگی کسب کنند.

ناصری عنوان کرد: مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر این سفر برنامه‌ریزی کنند و مایحتاج زائران را از استان خریداری کنند و همراه خود ببرند و زائران نیز با اخلاق خوش، دستگیر دیگران باشند و مسائل شرعی و اخلاقی را به بهترین نحو ممکن رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت سوریه نیز اظهار داشت: در سوریه با درایت ایران و بسیجیان و با درایت رهبری، حرکت‌های خوبی صورت گرفته‌ و لازم است ارتشی‌های سوریه نیز اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به میدان بیایند تا این غائله ختم شود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: لازم است حقانیت و نظر صائب و بی‌غرض ایران نیز ثابت شود و ارتشی‌های سوریه بفهمند که ایران در واقع دارد از مسلمانان سوریه حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قهوه‌خانه‌های زیرزمینی در یزد پرداخت و اظهار داشت: در اغلب این قهوه‌خانه‌ها بی‌حجابی و موادمخدر رواج پیدا می‌کند و نیروی انتظامی باید به میدان بیاید و این موضوع را حل کند.

ناصری تأکید کرد: در مورد بی‌حجابی نیز باید با برنامه‌ریزی اقدام شود نه اینکه طوری اقدام شود که مظاهر اسلامی جای خود را به مظاهر فساد و بی‌حجابی بدهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار