بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"امام جمعه ابرکوه:اقدام دولت در پرداخت وام خودرو عین بی‌تدبیری بود،آغازفعالیت سیاسی پزشک مشهور یزدی برای نامزد اصولگرایان در انتخابات مجلس،دغدغه جدی دختر علی شریعتی در یزدو10 درصد از بانوان فعال اجتماعی استان یزد جویای کارند"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 21 November 2015
امام جمعه ابرکوه:اقدام دولت در پرداخت وام خودرو عین بی‌تدبیری بود
دولت سیستم بانکی را موظف به پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای آب کردن بیش از 120 هزار خودروی مانده در انبارها کرد و این اقدام عین بی‌تدبیری دولت بود.
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه در طرح حمایت از خودروسازان و وامی که برای خرید خودرو اختصاص داده شد، شائبه وجود دارد، گفت: در هفته گذشته و در اجرای سیاست به ظاهر مقابله با رکود اقتصادی، شاهد رونق یافتن بازار خودرو بودیم که منافع عمده غول‌های اقتصادی کشور را در بر داشته است که به رغم تذکرات چندین ساله مردم و مسئولان، سردمداران آنها حاضر نشدند تا محصولات خود را به کیفیت مطلوب برسانند یا به قیمت عادلانه‌تر بفروشند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید، اولویت خود را به فریادرسی آنان که شائبه ذی‌نفع بودن بعضی عناصر کلیدی و نافذ در کار آنان وجود دارد، اختصاص داد و سیستم بانکی را موظف به پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای آب کردن بیش از 120هزار خودروی مانده در انبار کرد.

حسینی ادامه داد: دولت بر کورتر کردن گره ترافیک افزود، افزون شدن آلودگی‌های نفسگیر هوا در کلانشهرها را تضمین کرد و به گفته کارشناسان، طرحی را اجرا کرد که تورم را مضاعف خواهد کرد و البته اقدام دولت عین بی‌تدبیری است.

وی با طرح سئوال از دولت گفت: برای ما جای سئوال است که چرا اهمیت رسیدن به سودخواهی کلان ثروتمندان با وام بیت‌المال بیشتر است از نجات میلیون‌ها جوان مانده در صف وام ازدواج برای رفتن به خانه بخت یا دادن اندک تسهیلات به نیازمندان ناتوانی است که برای دریافت آن جان به لب می‌شوند.فارس

آغازفعالیت سیاسی پزشک مشهور یزدی برای نامزد اصولگرایان در انتخابات مجلس

آنگونه که شواهد نشان می دهد یکی ازپزشکان جراح ومشهور یزدی باردیگر برای تبلیغات یک از نامزدهای اصولگرایان به صحنه سیاست باز گشته است. برخی شبکه های اجتماعی در همین زمینه خبر داده اند که جلسه ای با حضور و مدیریت دکتر( ف )ریس ستاد انتخاباتی یکی از نمایندگان اصولگرای استان یزد در منزل یکی از معتمدین شهر مهریز برگزار شده است.

این پزشک مشهور با شروع بکار دولت حسن روحانی بنا به دلایل نامعلوم تکمیل بیمارستان خود را در یزد نیمه کاره رها نمود و بعد ها با انتقاد شدید از عملکرد دولت از اینکه او رایاری ننمودند به اشخاص دیگر واگذار کرد.

دغدغه جدی دختر علی شریعتی در یزد

سارا شریعتی در نشست علمی با عنوان گرایش های جدید در علوم اجتماعی معاصر در دانشگاه یزد افزود: با گذشت 80 سال از توجه به علم جامعه شناسی در ایران، حتی کتابی در باره تاریخ جامعه شناسی در کشورمان موجود نیست.
وی اظهار کرد: در ایران سه جریان جامعه شناسی شامل بالینی، انتقادی و مردم دار بیشتر شناخته شده است.
شریعتی با بیان اینکه دانشگاه مهمترین پایگاه جامعه شناسان است، خاطرنشان کرد : البته بهترین جامعه شناسان در بین مردم و نه به طور صرف در دانشگاه ها حضور دارند و با سنت روشنفکری جامعه در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: در جامعه شناسی باید به سه موضوع مهم نزدیک شدن، عمومیت یافتن و مداخله گری توجه شود.
شریعتی خاطر نشان کرد: جامعه شناسی در ایران از آغاز تاکنون در همه نسل ها با سنت روشنفکری جامعه و تغییر اجتماعی پیوند داشته است.
استاد دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص موضوع حاشیه نشین ها در جامعه شناسی اظهار کرد: حاشیه ها گاهی می توانند خطرناک باشند و متن را تهدید کنند، از این رو باید جدی گرفته شوند.
شریعتی درباره افزایش قبولی دانش آموزان دختر نسبت به پسر در دانشگاه ها گفت: موضوع ورود به دانشگاه اهمیت چندانی ندارد، بلکه فارغ التحصیلی و استفاده از نیروهای تحصیل کرده در امور مختلف اهمیت دارد.

10 درصد از بانوان فعال اجتماعی استان یزد جویای کارند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: در حال حاضر 20 درصد از زنان استان فعال اجتماعی به شمار می‌روند که از این تعداد 10 درصد آنها با وجود تقاضا و تمایل خود بیکار هستند.

فخرالسادات خامسی هامانه، در نشست دوره‌ای مشاوران و نمایندگان بانوان دستگاه‌های اجرایی استان یزد اظهار داشت: حضور زنان در آموزش عالی و دانشگاه‌ها رشد چشمگیری داشته و این حضور بانوان و دختران یزدی می‌تواند زمینه رشد شاخص‌های توسعه استان در عرصه‌های مختلف را فراهم کند.

وی افزود: متاسفانه برای اشتغال بانوان با موانع جدی فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو هستیم و در بسیاری از موارد با نگاه جنسیتی که وجود دارد، شایستگان به کار گرفته نمی‌شوند.

خامسی هامانه با تبریک به خاطر موفقیت دانش‌آموزان یزدی در قبولی کنکور سراسری و 22 سال صدرنشینی آنها تصریح کرد: خوشبختانه در کنکور سراسری امسال از بین 13 هزار و 48 داوطلب کنکور، 7 هزار و 417 نفر را دختران را تشکیل می‌دادند که این حضور 57 درصدی آنها نشان می‌دهد تا چه اندازه توان علمی دختران ما بالا است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: این ظرفیت بالای علمی دانش‌آموزان استان، مسئولیت همه ما را در زمینه مباحث علمی و پژوهشی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه موفقیت دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری و تداوم آن بدون تعامل و همدلی والدین و خانواده دانش‌آموزان امکان‌پذیر نبوده است، اظهار داشت: این هماهنگی و همدلی می‌تواند یک الگوی موفق برای ارتباط دو سویه دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.

خامسی هامانه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان یزد زنان و دختران توانمند، عالم، فعال و کارآمد بسیاری دارد که شایسته است مسئولان استان در برنامه‌ریزی‌های خود برای پیشرفت و توسعه استان از این ظرفیت بالقوه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: روز 25 نوامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی محو خشونت علیه زنان نامگذاری شده و لازم است برای داشتن جامعه‌ای سالم به زنان و دختران خود در این زمینه آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در نگاه اول ممکن است تصور کنیم که خشونت علیه زنان تنها به آسیب‌های جسمی و آزارهای جنسی خلاصه می‌شود اما حتی ممانعت از تحصیل زنان و دختران نیز نمونه‌هایی بارز از خشونت علیه زنان است.

خامسی هامانه، خشونت‌های نگاهی و رفتاری،‌ خرید و فروش زنان و دختران، تن‌فروشی اجباری و ... را از دیگر مصادیق خشونت علیه زنان عنوان کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: برای داشتن یک جامعه سالم و پویا باید به نقش اجتماعی زنان توجه شود و آنها را در حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشارکت دهیم.

علی دهقان تصریح کرد: رفتار مذهبی و مادرانه زنان ما می‌تواند جامعه را به سمت سلامت سوق دهد و لازم است در برنامه‌ریزی‌های خود برای ارتقاء نقش مادرانه زنان،‌ تدبیری مناسب اندیشیده شود.

وی زنان را رهبران اولیه هدایت فکری،‌ اعتقادی و عاطفی جامعه دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی زنان در جامعه حفظ اساس و بنیان مهم‌ترین نهاد اجتماع یعنی خانواده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار