معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:‌ اولویت‌بندی برنامه‌های مبارزه پیشگیری از مواد مخدر در استان ضروری است.
کد خبر: ۱۳۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 25 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان اظهار داشت: باید نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر بررسی و ستاد نظارت بر اجرای طرح نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر استان تشکیل شود.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر استان ادامه داد: تقویم برنامه‌های عملیاتی در این نقشه راه ضروری است و باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های دستگاه‌های استان برنامه‌های اجرایی اولویت‌بندی شوند.

این مسئول ضمن تقدیر از فعالیت‌های ایثارگرانه نیروی انتظامی استان تصریح کرد:‌ افزایش کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته نشانه فعالیت مستمر نیروی انتظامی و حمایت‌های دستگاه قضایی استان می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: بین نهادهای امنیتی انتظامی و قضایی استان تعامل بسیار خوبی وجود دارد و کاهش شاخص‌های جرائم در استان یزد ناشی از هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

وی ادامه داد: برای تدوین نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر باید حجم اقدامات و فعالیت‌ها در گستره جغرافیایی مورد نظر پیش‌بینی و مشخص شود و برای حسن اجرای این فعالیت‌ها یک ستاد نظارتی بر نحوه عملیاتی شدن برنامه‌ها نظارت نماید.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد نیز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه بیش از 27 تن انواع مواد مخدر در 8 ماهه سال جاری کشف شده است، گفت: این کشفیات نسبت به زمان مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

عطاالله احمدی ادامه داد: همچنین در 8 ماهه نخست سال جاری 27 باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در استان یزد متلاشی شده است که این میزان نیز نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان یزد نتیجه همکاری و تعامل مناسب دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نهادهای امنیتی و نظارتی استان می‌باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات این شورا برای مبارزه با مواد مخدر در استان را ارائه کرد.

علی روستایی اظهار داشت: بسیاری از افراد دستگیر شده در حوزه مبارزه با توزیع و گسترش مواد مخدر را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد اتباع بیگانه افاغنه غیرمجاز در استان بزرگ‌ترین عامل توزیع مواد مخدر می‌باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار