امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه افراد مختلف دارای توانمندی‌های گوناگونی هستند، گفت: زمینه اشتعال معلولان و نابینایان در جامعه فراهم شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 26 November 2015

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از نابینایان استان یزد، اظهار داشت: نابینایان باید یک واحد حقوقی داشته باشند که یک نفر از این افراد به طور مستمر با مراکز کار در ارتباط باشند و در مواردی که مشکلی ایجاد می‌شود، این واحد حقوقی از حق نابینایان دفاع کند.

وی تصریح کرد: این واحد حقوقی باید متشکل از کسانی باشد که کاریابی هم بلد باشند و رایزنی با ادارات انجام دهند و زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت افزایش و تقویت امید به زندگی در بین معلولان از جمله نابینایان، خاطرنشان کرد: مسائل مرتبط با تربیت و آموزش دینی و اعتقادی این افراد باید به صورتی به آنها بیان شود که هر یک به عنوان مبلغ دین فعالیت نمایند.

ناصری ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود که از استعداد همه افراد از جمله نابینایان استفاده شود و علاوه بر اینکه این افراد برای جامعه خدمت می‌کنند، جامعه هم از توانمندی‌های آنها بهره بگیرند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در نظر خداوند متعال افراد به ظاهرشان درجه‌بندی نمی‌شوند و خداوند به تقوای آنها نگاه می‌کند و به صورت ویژه کسانی که از نعماتی که دیگران دارند بی‌بهره است، نگاه دیگری دارد و با عدل خود با همه رفتار می‌نماید.

وی با تاکید بر اینکه این دنیا سرای فانی است، گفت: همه افراد از این دنیا رخت بر می‌بندند و به آخرت می‌روند، افرادی که در این دنیا سختی‌هایی از جمله محرومیت‌های جسمانی را کشیده‌اند، در آخرت پاداش‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار