معاون شبکه دامپزشکی شهرستان یزدگفت : بیش از ۷هزار قطعه طیور زنده غیر مجاز عرضه شده در سطح شهرستان یزد توقیف و جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۴۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 14 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مهندس جبار ملکی اظهار داشت: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 7هزار قطعه طیور زنده که به صورت غیر مجاز در سطح شهرستان یزد به منظور فروش، عرضه شده بودند توقیف و جمع آوری نمودند.

وی افزود: این طیور که به صورت زنده و توسط خودروهای غیر مجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر عرضه می شدند، فاقد هر گونه پیشینه ی بهداشتی بوده و می تواند منجر به شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک شده و علاوه به خطر انداختن امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان باعث به خطر افتادن سرمایه طیور استان گردد.

ملکی  تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع، در صورت مشاهده یا گزارش عرضه طیور زنده در سطح شهر بنابر قوانین سازمان دامپزشکی، طیور توقیف و معدوم شده و ضمن انتقال خودرو به شهرداری، عاملین فروش غیر مجاز طیور نیز جهت رسیدگی، به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان یزد در پایان از شهروندان خواست ضمن پرهیز از خرید هرگونه طیور زنده غیر مجاز از افراد بدون مجوز و خودروهای دوره گرد؛ با گزارش موارد تخلف، به حفظ سلامت عموم جامعه و نیز کنترل بیماری در صنعت پرورش طیور صنعتی استان، همکاری لازم را بعمل آورند.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار