نماینده ولی‌فقیه در یزد و امام جمعه این شهر با اشاره به شرایط رکود حاکم بر اقتصاد گفت: وقت آن رسیده تا دانشگاه و دانشگاهیان و صنعت برای برون رفت از رکود متحد شوند.
کد خبر: ۱۵۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 01 January 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به میلاد پیامبر اسلام(ص)فلسفه رسالت پیامبران را یادآور شد و گفت: در قرآن نیز به اطاعت از خداوند و رسول خدا تاکید شده تا راه برای سعادت بشر هموار شود.

وی ادامه داد: در زندگی که انسان‌ها دارای فکر و عقل و اندیشه هستند برای سعادت و نجات خود در این دنیای پیچیده که هرآن به گمراهی می‌روند لازم است تا برای رسیدن به مقصود اصلی از پیامبران الهی و کتاب خدا کمک بگیرند.

خطیب جمعه یزد افزود: جوامع امروز به اسم آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و نام‌های دیگر حرف‌هایی می‌زنند که خود به آن پایبند نیستند و با مشکلات متعددی روبرو هستند که ایمان و اخلاق و اندیشه و انسانیت را در جامعه خود ندارند و از مسیر کمال دور شده‌اند.

ناصری با اشاره به حدیثی از حضرت امام حسین(ع) اضافه کرد: انسان باید همواره در انجام کارهای نیک و حرکت به سمت جلو از هم پیشی بگیرد تا به مقصود برسد اما نباید دیگری را به بیراهه ببرد.

وی با تاکید بر اینکه در هرکاری باید سرعت عمل داشت و اقدام کرد عنوان کرد: سرعت عمل داشتن که فقط در کار نیک نیست در تمامی مسائل اقتصادی اجتماعی دینی و سیاسی هم باید اینگونه بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حتی در مسائل سیاسی کشور هم باید اینگونه بود و دولت‌ها با حمایت و همراهی مردم باید در این زمینه مراقب باشند.

خطیب جمعه یزد افزود: اگر مراقب نباشیم و سستی کنیم حتی استقلال کشور هم به خطر می‌افتد و ممکن است بتوانند از ما این استقلال را بگیرند.

وی با بیان اینکه خوب بودن و موفق بودن در هرکاری باید سرعت عمل را به همراه داشته باشد اذعان داشت: با تلاش و کوشش و خودباوری و اتکا به قدرت ایمان و خرد و عقل و دانش و جدیت می‌توان به این مهم رسید.

آیت الله ناصری اضافه کرد: اینکه در مسائل اقتصادی هم باید مراقب بود و پیشی گرفت می‌تواند کشور و جامعه را از اتکا و وابستگی به خارجی‌ها رها کند چراکه استفاده از کالای دیگران پیروزی و موفقیت نیست.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: صنعت و تولید ما اگر به خارجی‌ها وابسته باشد و دلار بدهیم و چیزی را بگیریم و با مونتاژ و سرهم کردن به دست مردم بدهیم به معنای پیروزی و موفقیت و دستیابی به استقلال نیست.

نماینده ولی فقیه در یزد اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و مرتب بر این مسئله اشاره می‌کنند نشات گرفته از تفکر امام حسین(ع) است که باید در کارها از هم پیشی بگیریم تا دشمن توطئه نکند.

وی افزود: سستی و تنبلی در کارها پذیرفتنی نیست و کسانی که اینگونه باشند افرادی سرخورده، شکسته و مردد هستند که از سوی جامعه مزمت می‌شوند.

آیت‌الله ناصری بیان داشت: شرایط جامعه را که نگاه کنیم نشان می‌دهد دیگر وقت آن رسیده تا دانشگاه‌ها به خود بیایند، دانشجوها و نخبگان به خود بیایند و به کمک صنعت و تولید بروند و با همت و همراهی یکدیگر، مملکت و جامعه را نجات بدهند.

وی با اشاره به شرایط رکود حاکم بر کشور و اقتصاد مردم تصریح کرد: برای اینکه خروج از رکود در عمل تحقق یابد نمی‌توانیم به خارجی‌ها وابسته باشیم و امید داشته باشیم که برای ما کاری بکنند بلکه باید خودمان با کمک دانشمندان و نخبگان و دانشگاهیان و فعالان عرصه کار و کوشش گام برداریم.

امام جمعه شهر یزد در بخش دیگری از خطبه‌های خود با گرامیداشت سالروز 9 دی اذعان داشت: 9 دی دل امام زمان را شاد کرد و مردم در این روز نشان دادند که دشمنان انقلاب و ایران در برابر هر تحرک و تفکر خود با ملتی روبرو خواهند شد که خشمگینانه و محکم به مقابله برخواهند ایستاد.

وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند که کشور جمهوری اسلامی ایران که برای پیروزی انقلاب اسلامی خود خون‌ها داده و سختی‌ها کشیده است، مردمی بیدار و انقلابی و همیشه در صحنه دارد که در مقابل تمام تحرکات دشمن هوشیارانه اقدام خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار