معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: همه ما در برابر سلامت جامعه و مردم مسئوليت داريم و لازم است براي مقابله و پيشگيري از بيماري سالك برنامه‌ای جامع در سطح استان با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) تدوين شود.
کد خبر: ۱۶۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 09 January 2016

به گزارش تابناک یزد،كارگروه استاني كنترل و كاهش بيماري سالك با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، فرمانداران و اعضاي اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.

«محمدعلي طالبي» در اين جلسه بابیان اينكه كنترل و پيشگيري از بيماري سالك نيازمند يك كار فرا بخشی و فرا دستگاهي است؛ اظهار داشت: بيماري سالك با ماهيتي كه دارد نيازمند اين مهم است كه تمام دستگاه‌ها براي كنترل اين بيماري تلاش كنند.
وي ادامه داد: ضروري است شوراي سلامت شهرستان‌های پرخطر كميته ویژه‌ای را با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) و مركز بهداشت استان و شهرستان تشكيل دهند تا با تعامل و همكاري، اعتبارات لازم براي كنترل و كاهش بيماري سالك جذب شود.
طالبي تصريح كرد: البته مشكل اصلي كمبود اعتبارات يا اطلاع‌رسانی مناسب و آموزش صحيح براي مقابله با بيماري سالك نيست بلكه مشكل اصلي در اين رابطه بحث مديريت ما از اين منظر است كه بايد براي كنترل اين بيماري تعامل و هماهنگي بيشتري بين دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همچنين خواستار استفاده از ظرفيت بالاي مشاركت مردم، همكاري آن‌ها و نهادهاي عمومي جامعه براي كنترل و كاهش بيماري سالك در سطح استان و شهرستان‌های پرخطر شد.
طالبي در پايان سخنان خود از فرمانداران دو شهرستان اردكان و بافق با توجه به آمار بالاتر بيماري سالك در اين شهرستان‌ها نسبت به ساير نقاط استان خواست تا اقدامات لازم براي كنترل اين بيماري را به نحو شايسته انجام دهند و از پتانسيل و همكاري صاحبان صنايع و معادن در اين دو شهرستان استفاده كنند.
گفتني است در ابتداي اين جلسه هرکدام از اعضاي كارگروه استاني كنترل و كاهش بيماري سالك به تشريح اقدامات انجام‌شده براي مبارزه و پيشگيري از اين بيماري پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار