عملیات گازرسانی به روستاهای ترکان، هرابرجان ، رحمت آباد و حسین آباد شهرستان خاتم با 23 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان یزد در این مراسم گفت: هم اکنون در استان یزد 18 شهر و 173 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

عزیزالله مولودی افزود: در شهرستان خاتم نیز علاوه بر شهرهای هرات و مروست 6 روستا نیز از نعمت گاز برخوردار می باشند همچنین گازرسانی به 11 روستا نیز در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال نیز این 11 روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: تا کنون در خاتم 285 کیلومتر لوله گذاری از نوع فلزی و پلی اتیلین اجرا شده است دو ایستگاه تقلیل فشار ، پنج ایستگاه تی بی اس و حدود پنج هزار و 100 انشعاب نیز به 6هزار 650مشترک واگذار شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با لوله گذاری به طول 29 کیلومتر و شبکه تغذیه ای به طول بیش از 3 کیلومتر ، یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس (با ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت) یک عدد ایستگاه سی جی اس ( با ظرفیت 10 هزار متر مکعب بر ساعت و 350 انشعاب خانگی و تجاری آغاز شده است.
مولودی از مزایای خوب این پروژه به برخوردار بودن از یک ایستگاه تقلیل فشار مجزا اشاره کرد و ادامه داد: چهار روستای ذکر شده بطور مستقیم از لوله اصلی ، گاز وارد شبکه آنها می شود که این یک مزیت بسیار خوب بشمار می آید.
رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان یزد مدت اجرای این طرح را 10 ماه اعلام کرد و گفت: برآورد اعتباری این طرح در حدود 23 میلیارد ریال می باشد که به احتمال زیاد در حدود 30 میلیارد ریال باید هزینه شود.
در ابتدای این مراسم همچنین فرماندار خاتم از شروع احداث چند واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت: روستاهای هرابرجان و ترکان از ظرفیت گردشگری خوبی نیز برخوردار هستند که با حوزه گردشگری که در مثلث شهر بابک، خاتم و بوانات تعریف کرده ایم از ظرفیت این روستاها نیز در این زمینه استفاداه خواهد شد.
محمد زاده رحمانی همچنین از تعریض و بهسازی جاده هرات- هرابرجان خبر داد و افزود: امیدواریم تا با تکمیل و افتتاح محور ابرکوه - مروست شاهد افزایش تردد از این دهستان باشیم.
وی در پایان از آغاز عملیات گازرسانی به دهستان چاهک این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار