معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد گفت: مصاحبه دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی» با شرکت ۶۰ نفر از طلاب و روحانیون یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 23 January 2016
به گزارش تابناک یزد،رضا دهقانی نژاد  اظهار داشت: مصاحبه دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی» با هدف جهت‌دهی و افزایش مهارت های مشاوره ای طلاب و روحانیون استان یزد، با حضور 60 نفر از طلاب و روحانیون زیر 40سال در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی(ره) یزد برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه این مصاحبه توسط حجت الاسلام و المسلمین امیری مسئول دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم و چند تن از معاونین وی گرفته شد، افزود: از مجموع 60 نفر شرکت کننده در این مصاحبه تنها 30نفر از طلاب و روحانیونی که در مصاحبه حد نصاب نمره را کسب کنند می توانند در دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی» شرکت کنند.

وی در خصوص مزایای شرکت در این طرح گفت: افرادی که در آزمون نهایی قبول شوند علاوه بر اعطای گواهی پایان دوره، خواهند توانست در دوره تکمیلی نیز شرکت کنند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح این است که در نهایت این افراد آموزش دیده در مدارس علمیه استان یزد به مشاوره طلاب بپردازند.

حجت الاسلام دهقانی نژاد در خصوص عناوین و سرفصل های این دوره آموزشی تصریح کرد: این دوره آموزشی دارای 11 سرفصل خواهد بود که عبارت از، «اخلاق و اصول و فنون مشاوره»، «روش های اصلاح و تربیت»، روانشناسی رشد»، مدیریت روابط موثر»، «مدیریت عواطف و غرائز»، «مشاوره ازدواج، «مدیریت خانواده»، «تربیت فرزند»، «مدیریت تحصیلی»، «آسیب های روانی» و «شادکامی و رضایت از زندگی» می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد در خصوص مدت زمان این دوره آموزشی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، برای اینکه طلاب و روحانیون با فراغت بال بیشتر در این دروه ها شرکت کنند کلاس ها طی 10 هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد که زمان برگزاری دقیق این دوره متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: طلاب و روحانیون برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در ساعت اداری به دفتر معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه استان یزد واقع در خیابان مسجد جامع یزد مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 03536224424 تماس حاصل نمایند.

حوزه نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار