کد خبر: ۱۷۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 28 January 2016
به گزارش «تابناک یزد»، انتخابات اسفندماه موضوع اصلی روزنامه شرق نیز هست.

این روزنامه در گزارشی با تیتر «پافشاري بر ماندن استراتژي اصلاح‌طلبان» به اظهارات عارف، کرباسچی و حزب اعتماد ملی در این باره پرداخته و در پایان نوشته: شاید بتوان جمع‌بندی این نظرات و راهبردها را به‌طور خلاصه در سخنان روز گذشته رسول منتجب‌نیا یافت. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در جلسه هم‌اندیشی شورای عمومی حزب اعتماد ملی خراسان، درباره استراتژی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، گفته است: «در این انتخابات ما می‌توانستیم از ترس ردصلاحیت شرکت نکنیم؛ اما پای حرف خود ایستادیم. ما از تجربیات گذشته سال ٩٢ حُسن استفاده را داشتیم و منسجم شدیم. خیلی تلاش شد که ما به اینجا نرسیم؛ ولی تدبیر بزرگان باعث این انسجام شد و اصلاح‌طلبان تلاش دارند با یک لیست وارد عرصه شوند».

این سخنان منتجب‌نیا را می‌توان مهر تأییدی بر استراتژی «حضور تحت هر شرایطی» به‌عنوان راهبرد کلان اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو دانست. اما درباره تاکتیک، گویا هنوز جمع‌بندی نهایی به‌دست نیامده است.

منتجب‌نیا درباره چگونگی این حضور در سخنان روز گذشته خود گفته است: «باید پای حرف خود بایستیم و اجازه ندهیم افراطیون وارد مجلس شوند. اصلاح‌طلبان باید برای ورود به مجلس شناسایی شوند. حتی برخی معتقدند باید از برخی اصولگرایان عاقل استفاده کنیم. ما باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته و مردم را تشویق کنیم رأی دهند؛ ولو یک نفر داشته باشیم باید بالاترین رأی را به او داد تا نشان دهیم که مردم این تفکر را می‌خواهند. ما مخالف نظام نیستیم؛ چرا که عمر خود را صرف انقلاب کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم؛ اما در راستای تثبیت و تحکیم جمهوری اسلامی. ما اصلاح‌طلبان را در درون نظام می‌دانیم».
این سخن منتجب‌نیا، یعنی دامنه تاکتیک نهایی، از فهرست یک‌نفره تا فهرستی که حتی برخی اصولگرایان غیرافراطی را هم در بر بگیرد، می‌تواند متغیر باشد. تصمیمی که اتخاذ آن به‌عهده بزرگان اصلاحات خواهد بود.

شرق روايت حداد عادل از انتخابات مجلس را نیز در مطلبی با تیتر «اصولگرايان با انگيزه ٩دي‌٨٨ در ميدان» مورد توجه قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار