معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به اهداف مهم و مزایای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح برای نظام سلامت در کل کشور و به خصوص استان یزد یک تحول بنیادی و اثر‌بخش است.
کد خبر: ۱۷۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 30 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در رونمایی از طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان یزد گفت: تامین سلامت مردم از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و تحقق این امر همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه می‌طلبد.

وی با گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و کوتاه کردن دست غارتگران از کشور ادامه داد: آنچه که در انقلاب اسلامی بیشتر برای کشور اهمیت داشت و از اهدف اصلی انقلاب بوده و هست رفع نابرابری‌ها و دسترسی بیشتر و بهتر به خدمات و توسعه خدمات به جامعه است.

این مسئول افزود: کارنامه سه دهه از انقلاب اسلامی که با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده مملو از دستاوردهایی است که با سرعت زیادی پیشرفت داشته و حتی مشکلات متعدد و گسترده نیز جلودار آن نبوده است.

وی اضافه کرد: استان یزد نیز یکی از استان‌های پیشرو در زمینه سلامت و بهداشت درمان است که با اتکا به مشارکت و همراهی مردم به این مهم رسیده و از استان‌های موفق کشور است.

معاون استاندار یزد بیان داشت: در اجرای طرح تحول سلامت طی دو سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای در این حوزه صورت گرفته که امیدواریم در آینده نیز مطلوب‌تر و شایسته‌تر جلو برود و رضایتمندی مردم را فراهم آورد.

وی با اشاره به اهداف مهم و مزایای طرح تحول نظام سلامت افزود: این طرح برای نظام سلامت در کل کشور و به خصوص استان یزد یک تحول بنیادی و اثر‌بخش است و شاهد هستیم که امروزه همه مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه از اجرای این طرح عظیم بهره‌مند هستند.

طالبی اضافه کرد: باید برای دسترسی بیشتر و بهتر خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و شایسته از طریق مردم از تمام توان و ظرفیت در این حوزه بهره گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح دغدغه‌های درمان بیماران روستایی و شهری کاهش پیدا کرده و امروز این را می‌بینیم که همه اقشار جامعه از اجرای خوب آن برخوردار هستند.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: این طرح با حمایت مقام معظم رهبری و مجلس آغاز شد و اکنون فاز دوم این طرح عظیم ملی آغاز شده که توسعه بیش از پیش بهداشت و سلامت را به دنبال خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این آیین اظهار داشت: این طرح مبتنی بر چند مبحث است که جامعیت دارد و فعال است و کاهش و کنترل بیماری‌ها را درپی دارد.

محمدحسن لطفی ادامه داد: در دوره‌های گذشته نظام سلامت بر اساس ضرورت‌ها و نیازها ارائه خدمات داشته اما بر اساس تغییراتی که در نوع بیماری‌ها بروز کرده این نظام نیز باید تغییر کند تا خدمات بهتری ارائه کند.

وی گفت: رویکرد طرح تحول نظام سلامت کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری‌های مزمن است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد.

این مسئول افزود: نخستین گام با شناخت جمعیت بیمار کشور و تغییر در ساختار فیزیکی و ساماندهی مراکز آغاز شد.

لطفی اضافه کرد: بر این اساس پایگاه‌های مورد نیاز ساماندهی و برخی از آن‌ها نیز ایجاد شد که در کنار آن با جذب نیروی انسانی لازم در حوزه بهداشت و درمان استان ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی شدت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر در 347 نقطه از استان در 171 خانه بهداشت و 91 پایگاه و 85 مرکز سلامت، خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت به مردم ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت: این تعداد مراکز با داشتن 500 مراقب خدمات خود را به بیش از 86 هزار نفر متقاضی ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با ارتقای شاخص‌های کیفی خدمات بهداشتی درمانی با رویکرد جدید شاخص‌های سلامت مردم را ارتقا دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار