معاون آموزشی نهضت سوادآموزی گفت: استان یزد در طرح باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان رتبه نخست کشوری را دارد.
کد خبر: ۱۷۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 04 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی زاده در همایش تجلیل از فعالان عرصه سواد آموزی استان یزد با اشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل در هفتم دی ماه سال 58 افزود: سواد آموزی یک جریان مهم فرهنگی است و تعطیل پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی سند ماندگار انقلاب اسلامی است گفت: این مجموعه تشعشع کوچکی از انفجار نور است.
معاون نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه توزیع ناعادلانه علم و دانش باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می شود اظهار کرد: انسان به خاطر سواد به درجه بالایی از معرفت و دانش می رسد.
وی افزود: سواد فقط برای خواندن و نوشتن نیست بلکه برای ایجاد تعادل در بین افراد خانواده و همدلی بین آنهاست.
معاون آموزشی نهضت سواد آموزی کشور گفت: امروز افتخار می کنیم درصد اختلاف سواد بین مردان و زنان به حداقل رسیده و اگر مادر باسواد باشد هرگز اجازه نخواهد داد فرزندانش از تحصیل باز بمانند.
مهدی زاده افزود: امروز همه باید دست به دست بدهیم و بیسوادی را در کشور ریشه کنیم زیرا یک نفر بیسواد هم در کشور زیاد است.
وی یادآور شد: خوشبختانه درصد باسوادی استان یزد از میانگین کشوری هم بالاتر است .
این مقام مسوول در ادامه با بیان اینکه گفت: معلمان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار هستند و باید از خدشه دار شدن این جایگاه درجامعه جلوگیری کنیم.
مهدی زاده با بیان اینکه معلمان الگوی فرزندان ما هستند افزود: اوج عزت در معلمی است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم ضمن تبریک دهه فجر گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی ،یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی که متاثر از نگاه عمیق امام راحل بود که در دنیا بی نظیر و بی بدیل است.
محمدعلی طالبی افزود: انقلاب اسلامی در ایران فقط جابجایی قدرت نبود بلکه انقلابی که حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان و استفاده همه از دستاوردهای و ارزشهای آن است.
وی با بیان اینکه استان یزد یکی از استانهای پیشرور در امر سواد آموزی در کشور است افزود: قطعا این موفقیت های ناشی از بالابودن شاخص فرهنگی و بهره مندبودن از نیرو انسانی خوب و متعهد استان است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه هم اکنون 99 درصد جمعیت استان باسواد هستند گفت: این رقم از میانگین کشور نیز بالاتر است.
مرات امین الرعایا در ادامه با اشاره به طرح باسواد کردن اولیا بیسواد دانش آموزان خاطرنشان کرد: استان یزد در این زمینه رتبه نخست را بدست آورد.
وی با بیان اینکه طرح مورد اشاره از ابتکارات استان بود افزود: این طرح از 93 در این خطه اجرا شد.
در این مراسم از 86 نفر از مدیران ناحیه و مدارس فعال در عرصه باسوادی اولیاء دانش آموزان استان یزد با اهدای لوح تقدیر شد.
طرح باسواد کردن اولیای بیسواد از سال گذشته و با ایده استان یزد در کشور اجرا شد و این استان توانست آمار بیسوادی اولیا را به صفر برساند و هم اکنون والدین بیسواد ندارد.
از 29 هزار و 573 بی سواد استان یزد در گروه سنی 10 تا 49 ساله، 60 درصد آنان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند.
تعداد افراد در حال سواد اموزی در استان چهار هزار و 732 نفر است از این تعداد دو هزار و 749 در دوره سواد آموزی ، یکهزار و 634 نفر دوره انتقال و 314 نفر هم در دوره تحکیم در حال آموزش سواد هست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار