نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مراقبت از انقلاب و حفاظت از میراث امام خمینی (ره) وظیفه همگان است و باید این انقلاب را به نسل های آینده تحویل دهیم.
کد خبر: ۱۷۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 04 February 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در اولین همایش تجلیل از فعالان برتر عرصه فضای مجازی حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: امام خمینی (ره) همواره مواظب بود تا نهال انقلاب صدمه نبیند و با دسیسه ها مقابله می کرد.

امام جمعه یزد اظهار کرد: تا زمانی که در صراط مستقیم و تحت فرمان رهبری حرکت کنیم همه دسیسه های دشمنان ناکام خواهد بود و باید به فرمایش امام خمینی(ره)، جمهوری اسلامی را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد حفظ کنیم.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات فضای مجازی برای خانواده ها خاطرنشان کرد: هم اکنون فضای مجازی با سرعت زیادی در حال گسترش است و نمی توان جلوی آن را گرفت و با تلفن همراه در جیب همه ماست.
وی ادامه داد: از جوان و نوجوان تا افراد مسن با فضای جازی در ارتباط هستند و باید این فضای مجازی مدیریت شود که ما وظیفه داریم جایگزینی همه فهم ، جذاب و به روز داشته باشیم و تقاضای همه اقشار و بویژه جوانان را برآورده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: فعالیت حوزه های علمیه در فضای مجازی بسیار ارزشمند است و بویژه در حوزه های علمیه خواهران که اثرگزاری زیادی دارد.
استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه جایگاه علمی خواهران در حوزه های علمیه استان یزد بسیار والاست بگونه ای که از مقام سومی کشور در سال گذشته توانستند در سال جاری مقام دوم را کسب کنند.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: خوشبختانه سطح چهار حوزه نیز ویژه خواهران در یزد راه اندازی شده که خواهران طلبه می توانند در همین استان به ادامه تحصیل بپردازند که قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است باید همراه با جامعه حرکت کنیم و هر چقدر به آن کمتر اهمیت دهیم عقب خواهیم ماند.
استاندار یزد اضافه کرد: اگر ما شبکه های بیشتری داشته باشیم می توانیم به افراد آگاهی داده و آنها را هدایت کنیم تا به نام اسلام بر علیه اسلام نشود و بانوان طلبه نقش اثرگذاری در این زمینه دارند و بازتاب فعالیت آنها برای خانواده نیز آرامش ایجاد می کند و در سطح بین المللی نیز آنها را به اسلام علاقمند می کند و یکی از راههای گسترش اسلام در زمان ما همین فضاهای مجازی و امروز نسبت به گذشته بسترهای آن به مراتب بیشتر است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر زمینه تبلیغ معارف ناب اسلامی به راحتی فراهم است و باید نسبت به پرورش جامعه و به خصوص خانواده ها برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام محمد کارگر شورکی افزود: باید به علم، تقوا و تخصص لازم مجهز شویم و اگر کپی کردن از فضای مجازی را دنبال کنیم فایده ای ندارد و باید تولید علم داشته باشیم.
وی خطاب به طلاب خواهر حوزه های علمیه فعال در فضای مجازی گفت: نباید به هر چیزی که در سایت و یا گروه های اجتماعی منتشر می شود اکتفا کنید و باید از منابع معتبر پیگیری و بررسی داشته باشید.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در سراسر کشور 480 مدرسه ویژه طلاب خواهر وجود دارد که 60 هزار طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند و همچنین 90 هزار فارغ التحصیل نیز در مدارس علمیه فارغ التحصیل شدند.
علی طایی زاده افزود: با توجه به پتانسیل مناسبی که در طلاب وجود داشت نسبت به راه اندازی شبکه بومی در سراسر کشور و در فضای مجازی اقدام شده تا بتواند تامین مطالب مفید و مورد نیاز همه اقشار را فراهم کند
وی ادامه داد: همچنین دومین اقدام ،راه اندازی شبکه مجازی دیگری بود که به عنوان کوثر بلاگ راه اندازی شد و هم اکنون 6 هزار وبلاگ را در محیطی امن راه اندازی کرده و غالب مراجعه کنندگان و طلبه ها بویژه خواهران هستند که می توانند در کوثر نت با اساتید و دیگر طلبه ها مرتبط باشند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: سیستم موبایل کوثر نت به عنوان گام بعدی در بین طلاب راه اندازی شده و نسبت به تامین محتوا و تولید مطالب مفید و امن اقدام خواهد کرد و امیدواریم با تلاش های تخصصی صورت گرفته مورد رجوع همه اقشار قرار گیرد.
در پایان این همایش از 16 نفر از طلاب خواهر برتر فعال در فضای مجازی استان یزد و همچنین مدیران حوزه های علمیه خواهران شهرستانهای یزد ، اردکان و بافق با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد و برگزاری دو کلاس آموزشی و نشست پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های این مراسم بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار