مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به عدم توانایی مودیان در پرداخت مالیات گفت: چک‌های تسلیمی مودیان بابت تقسیط بدهی نیز برگشت می‌خورد.
کد خبر: ۱۸۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 15 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سید رضا نوربخش  در هجدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یزد اظهار داشت: مراجعات متعددی از سوی مودیان مالیاتی داریم که با آن‌ها برای تقسیط بدهی مالیاتی توافق می‌کنیم اما متاسفانه بازهم چک‌های تسلیمی آن‌ها برگشت می‌خورد.

وی ادامه داد: این آمادگی در دستگاه مالیاتی استان برای همکاری و مساعدت در زمینه اخذ مالیات به صورت اقساط وجود دارد اما واحدهای استان توان پرداخت ندارند و مالیات‌ها از سال‌های گذشته نیز بدهکار هستند.

مدیرکل امور مالیاتی یزد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم معافیت 10 ساله از مالیات را به دنبال دارد افزود: بر اساس دستورالعمل و تغییراتی که در قانون حاصل شد این معافیت مشروط بر اظهارنامه مالیاتی است.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 251 قانون مالیات‌ها و آنچه که در ماده 119 برنامه پنجم توسعه کشور آمده است مجبوریم برای وصول مطالبات مالیاتی اقدام کنیم.

نوربخش تصریح کرد: این معافیت شامل تعاونی‌ها نیز می‌شد اما از سال 91 به بعد و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور، معافیت مالیاتی در مناطق محروم مشروط به ارائه اظهارنامه شد.

این مسئول با بیان اینکه رسیدگی به امور مالیاتی واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل باید در چارچوب قوانین باشد و نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم، گفت: برخی از کالاها مالیات بر ارزش افزوده را معاف نمی‌شوند و حتی واحدها باید مالیات بر حقوق را نیز پرداخت کنند که در این زمینه نیز با ما همکاری ندارند.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر عملکرد را در مناطق محروم بر اساس شروط تعیین شده معافیت می‌دهیم، تصریح کرد: اصل مبلغ مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر حقوق که معافیت ندارد را با بخشودگی جرایم به صورت اقساط پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد اضافه کرد: بر اساس قانون، آنچه را که بدهی قطعی و محرز واحدها برای دستگاه مالیاتی مشخص شده باید پرداخت شود که با توجه به اختیاراتی که به استان داده شده می‌توانیم با اخذ 30 درصد از میزان بدهی، نسبت به دریافت مانده بدهی مالیاتی به صورت اقساط اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی به واحدهای بدهکار، تا سه سال امکان تقسیط بدهی وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار