استاندار یزد گفت: اقتدار و عزت کشور در گرو برگزاری پرشور دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است .
کد خبر: ۱۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 19 February 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی  در جمع اعضای هیات های مذهبی استان یزد افزود: هر اندازه این دو انتخابات مهم در هفتم اسفندماه باشکوه برگزار شود در نشان دادن اقتدار این کشور و ملت اثر بخش است و موجب نا امیدی دشمنان این مرز و بوم می شود .
استاندار یزد خاطر نشان کرد: برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی در عقب نشینی دشمنان از برنامه های خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بسیار مفید خواهد بود .
میرمحمدی در ادامه به اهمیت نقش هیات های مذهبی و جلب مشارکت آنها در همه امور اشاره کرد و تحقق این مسئله مهم در یزد و مناطق تابعه استان را خواستار شد .
استاندار یزد همچنین به تهیه نقشه توسعه فرهنگی استان یزد اشاره و تصریح کرد: نقشه راه فرهنگی استان یزد دارای اتاق فکر و شامل دستگاه های ذیربط در استان، شهرستان و بخش هاست.
میرمحمدی اظهار کرد: در صدد هستیم تا برای رسیدن به اهداف و برنامه ها کمیته های محلی این شبکه را با کمک هیات های مذهبی در استان یزد راه اندازی کنیم.
وی یکی از اهداف نقشه توسعه فرهنگی استان یزد را ارتباط جدی با جوانان ذکر کرد و گفت: با مشارکت و کمک هیات های مذهبی که ارتباط خوبی با جوانان دارند این مهم محقق می شود.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه نسل جوان اصلی ترین سرمایه جامعه کنونی هستند بر ضرورت بر پاسخگویی به پرسشهای آنان به عنوان یک موضوع مهم تاکید کرد .
میرمحمدی گفت: نباید در مقابل جوانان با ابزار زور و تندی استفاده کرد بلکه باید همواره پاسخگوی آنها بود و در جهت حل و فصل نیازهای آنان از خود تلاش مضاعف نشان داد .
استاندار یزد اضافه کرد: حفظ احترام جوانان توسط بزرگ ترها امری شایسته و لازم است تا فرصت های کنونی برای جوانان تشریح شود و از برخوردهای قهری و فیزیکی دوری کنیم و هیچ گاه از طریق ذکر اشکال درصدد رفع اشکال برنیاییم.
میرمحمدی بابیان اینکه در اجرای روش های تبلیغی دچار مشکل هستیم تصریح کرد: وقتی صحبت از حجاب است باید جوان امروزی مفهوم حجاب را درک و سپس از نظر عملی آن را قبول کند.
استاندار یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) بر تاثیرگذاری هیات های مذهبی در فعالیت های مختلف فرهنگی و مذهبی با حضور جوانان تاکید کرد .
میرمحمدی اضافه کرد: شرایط فعلی و قبل از انقلاب هیات های عزاداری قابل مقایسه نیست و گرایش ملل مختلف و افزایش علاقه مندی آنها به اسلام ناشی از همه تلاش هایی است که در حوزه عزاداری ها و هیات های مذهبی صورت می گیرد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: حضور فعال هیات های مذهبی در برنامه های مختلف مورد تاکید و حمایت است و نقش آفرینی نهاد مدنی در فرایندهای اجتماعی و فرهنگی در ایران همواره وجود داشته است .
محمدعلی طالبی ادامه داد: خوشبختانه استان یزد از دیرباز با داشتن هیات های مذهبی در این عرصه نقش آفرین بوده و این نقش مهم همچنان با قوت در این دیار وجود دارد .
وی اظهار کرد: هیات های مذهبی امروزه تنها به عزاداری ها خلاصه نمی شود بلکه حضور فعال آنها در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مشهود است.
طالبی گفت: حضور افراد متدین در سطح هیات های مختلف مذهبی یکی از نقاط قوت اینگونه نهاد ها است و خوشبختانه در سطح استان یزد وجود دارد .
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هیات های مذهبی در محلات مختلف استان یزد علاوه بر برپایی عزاداری ها و مراسم مذهبی، مسائلی از قبیل رفع مشکلات محله و مردم را نیز بر عهده دارند، هیات های مذهبی در عمل ستون خیمه اعتماد مردمی در جامعه هستند و لازم است همواره مسئولان از نظرات آنان در این عرصه مهم استفاده کنند .
در ابتدای این نشست جمعی از مسئولان هیات های مذهبی استان یزد به طرح دیدگاه های خود پرداختند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار