کد خبر: ۱۸۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 22 February 2016
به گزارش تابناک یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم، پیگیری برای تکمیل پروژه دوم آب‌رسانی به یزد در دو سال آینده است.

محمدصالح جوکار مهمترین موضوع و مشکل استان یزد را مشکل آب دانست و اظهار داشت: امروز مهمترین چالشی که استان یزد با آن درگیر است، بحث کم آبی و تامین آب برای مردم است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس نهم با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، بحث تصویب خط دوم انتقال آب به یزد را مورد پیگیری قرار دادیم و با توجه به ضرورت پیشگیری از وقوع حوادث برای این خط انتقال آب، مصوب شد که آب به صورت مستقیم از استان چهارمحال و بختیاری به یزد بیاید و این خط از اصفهان نگذرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از مهمترین مسائلی بود که در استان یزد وجود داشت، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های من برای مجلس آینده هم در رابطه با همین پروژه و دنبال کردن جذب اعتبار است که بتوانیم تا دو سال آینده، زمینه اجرای این پروژه به صورت کامل را فراهم کنیم.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه "یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک" خاطرنشان کرد: برای تامین آب مورد نیاز استان یزد به این پروژه اکتفا نکردیم و در مجلس نهم بحث انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد هم مورد پیگیری قرار گرفت.

جوکار ادامه داد: با پیگیری‌های مستمری که انجام دادیم، توانستیم مجوز تخصیص سالانه 500 میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس به یزد را دریافت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای کامل این طرح می‌تواند بخش مهمی از مشکلات استان یزد در زمینه آب به ویژه برای صنایع را مرتفع کند، گفت: از دیگر برنامه‌های ما در مجلس آینده پیگیری بحث فاینانس و ایجاد خط اعتباری برای اجرای سریع و مناسب پروژه انتقال آب از خلیج فارس به یزد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار