رئیس ستاد انتخابات استان یزد نتیجه انتخابت خبرگان رهبری در این استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 28 February 2016
به گزارش تابناک یزد محمدعلی طالبی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این انتخابات آیت الله ابوالقاسم وافی از این استان با 328 هزارو 206 رای از مجموع 493 هزارو 970 رای ماخوذه به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.
وی درصد مشارکت مردم استان یزد را در انتخابات هفتم اسفند ماه را 74.22 درصد اعلام کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد بابیان اینکه دو نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان نامزد شده بودند خاطرنشان کرد: آیت الله وافی 76.41 درصد آرای ماخوذه را بدست آورد.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان 665 هزار و 504 نفر است.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

آیت الله وافی کیست؟

ابوالقاسم وافی یزدی (متولد ۱۳۱۴، حسین‌آباد) روحانی شیعه و عضو مجلس خبرگان رهبری است. وی تولیت مسجد جمکران را تا ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ عهده دار بود. او همچنین در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم یزد را بر عهده داشت. او دوره چهارم در مجلس خبرگان نماینده مردم یزد بود.

تولد و دوران کودکی

پدرش مرحوم حاج محمود وافی کشاورز یزدی بود که به روستای حسین‌آباد رفته بود. او بخشی از دروس مقدمات حوزه‌های علمیه را فراگرفته بود. مادرش نیز دختر مرحوم ملا محمد ابراهیم لاری معروف به طرزجانی از علمای بزرگ حوزه یزد بود.

دوران تحصیل

ابوالقاسم وافی در پنج سالگی آموختن قرآن را آغاز کرد و سپس به دبستان و پس از آن به دبیرستان رفت. با اتمام آن به حوزه علمیه یزد رفت و دروس مقدمات و بخشی از دروس دوره سطح را در آن حوزه فرا گرفت. او در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل تحصیلات خود به قم رفت و در دروس دوره سطح استادان برجسته دوره خود شرکت کرد. پس از آن به درس خارج استادان بزرگ حوزه علمیه قم رفت.

اساتید

ابوالقاسم وافی، در سالهای تحصیل خود در درس استادان بسیاری از جمله شیخ علی پناه اشتهاردی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، علی مشکینی، بهشتی، سلطانی طباطبایی، رضا صدر و حسینعلی منتظری شرکت کرد. هم‌چنین در درس خارج فقه محمدحسین بروجردی، شیخ مرتضی حائری، گلپایگانی، امام خمینی و محقق داماد شرکت کرد که بیشتر آن (حدود پانزده سال) در محضر شیخ مرتضی حائری بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار