با اعلام نتیجه قطعی سه حوزه انتخابیه و مرحله دوم شدن یک حوزه دیگر فارغ از نتیجه آن ترکیب نمایندگان استان در مجلس را به شدت تغییر داده است.
کد خبر: ۱۸۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 28 February 2016
به گزارش «تابناک یزد»، با اعلام رسمی آمار انتخابات در استان یزد در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد ذائقه مردم برای تغییر نمایندگانشان در بهارستان بسیار عوض شده است.

استان یزد چهار نماینده در مجلس دارد و نتایج نشان می دهد سه نماینده یزدی در مجلس تغییر کرده اند. جالب تر آنکه به جز مرحوم یحیی زاده نماینده تفت و میبد که چندی پیش درگذشت و متعلق به جریان اصولگرا بود، دو نماینده حذف شده دیگر هم از اردوگاه اصولگرایان هستند.

جوکار نماینده یزد و اشکذر در دوره نهم بعد از یک بار تجربه مجلس جای خود را به موسوی از اردوگاه اصلاح طلبان داد. در ده دوره انتخابات مجلس در این حوزه صرفا دوره نهم یک اصولگرا به مجلس رفته بود.

  دخیل عباس زارع زاده نماینده حوزه پهناور مهریز در دوره نهم بعد از یک بار تجربه مجلس جای خود را به سایر رقبا داد. هرچند انتخابات در این دوره، دو مرحله ای شده و دو رقیب بابایی و صباغیان که هر دو از چهره های اصول گرا هستند، باهم به رقابت خواهند پرداخت.
در حوزه تفت و میبد، دهقانی جا پای مرحوم یحیی زاده گذاشت. دهقانی نیز اصلاح طلب است و روانبخش، رقیب اصولگرایش را با اقتدار شکست داد.

تنها نماینده بازمانده دوره نهم، محمدرضا تابش نماینده اردکان است که برای پنجمین بار توانست بهارستان را به عنوان محل کارش انتخاب کند تنها نماینده اصلاح طلبی است که مردم همچنان به او امیدوارند.

تغییر ترکیب سیاسی و دایره نمایندگی مردم  استان یزد در مجلس شورای اسلامی پیام های مختلفی دارد. از تغییر ذائقه سیاسی مردم در انتخاب مدیران تا ضعف عملکرد آنان در حل مشکلات از راه مجلس شورای اسلامی، میتواند جزو دلایل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار