معاون درمان علوم پزشکی یزد خبر داد؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت ارتقای خدمات درمانی، گفت: علوم پزشکی یزد، رتبه اول کشوری در اجرای طرح تحول سلامت را کسب کرد.
کد خبر: ۱۸۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد، دكتر  "علی دهقان"  با اشاره به بسته‌هاي خدماتي طرح تحول سلامت، تصريح كرد: در راستای اجرای صحیح طرح تحول در استان یزد،‌ در حال حاضر 134 پزشک متخصص با حضور در مناطق محروم استان نسبت به ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به اقشار مختلف جامعه اقدام می‌کنند.

وي ارتقای کیفیت خدمات ویزیت را از دیگر بسته‌های طرح تحول نظام سلامت دانست و بیان کرد: هم‌اكنون در شهر یزد، شش کلینیک و در شهرستان‌ها‌ هر کدام یک کلینیک ویژه، با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص‌ به ويزيت بيماران با تعرفه‌هاي دولتی مشغول هستند.

معاون درمان علوم پزشكي با اشاره به ضرورت اختصاص حداقل زمان هشت دقیقه براي ويزيت هر یک بیمار در قالب طرح تحول سلامت، اين اقدام را در راستاي ارتقاي كيفيت خدمات درماني دانست و افزود: در سال گذشته، بیش از 850 هزار بيمار تنها در کلینیک دانشگاه ویزبت شده‌اند.

دهقان عملکرد استان یزد در راستای اجرای صحیح و کامل شش بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت را مطلوب خواند و بیان کرد: به همين دليل نيز براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته در كشور، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد موفق به كسب رتبه اول کشوری به لحاظ ارتقاي كيفيت ويزيت در اجرای طرح تحول سلامت شده است.

وي در ادامه با بيان اين كه بیش از 50 درصد موارد بستری‌ در مراکز درمانی استان یزد مربوط به بیماران غیر بومی است، اظهار كرد: البته اين سهم در برخي مراكز درماني استان مانند مركز ناباروري يزد تا 90 درصد نيز مي‌رسد.

معاون دانشگاه علوم پزشكي يزد ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی و توجه به بحث توریسم درمانی را يكي از برنامه‌های در دستور کار اين دانشگاه ذكر کرد.

وي همچنين عنوان كرد: کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی نيز از دیگر اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت بود كه در استان نتايج خوبي را به دنبال داشت.

دهقان در اين رابطه ترویج زایمان طبیعی را در راستای تأمین سلامت روحی و روانی جامعه ضروری دانست و بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی اجرای طرح تحول سلامت،‌ تمام زایمان‌های طبیعی‌ در بیمارستان‌های دولتی به صورت كاملاً رایگان انجام می‌شود.

وي با اشاره به کاهش 27 درصدی زایمان سزارین در سال 93 نسبت به سال قبل از آن در استان یزد‌، گفت: در سال گذشته بیش از 525 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی یزد انجام شده است.
به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي يزد در پایان نيز سامانه 100001690 را به منظور انتقال هرگونه انتقاد و پیشنهاد اقشار مختلف جامعه در مورد نحوه برخورد و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در سطح استان معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار