امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد ضمن قابل تقدیر خواندن برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران معتبر گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، توسعه فرهنگی استان را رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۸۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری،در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب اظهار داشت: کتاب خوب می‌تواند زندگی همراه با سعادت را برای انسان رقم بزند و کتاب با محتوا می‌تواند انسان را به حقیقت و کمال نزدیک کند.

وی عنوان کرد: ناشران باید به عنوان افرادی که با علم و فرهنگ مردم سر و کار دارند، به دنبال چاپ کتاب‌هایی باشند که مردم را در همه ابعاد زندگی هدایت کند و در بین کتاب‌های بسیاری که وجود دارد، کتاب‌هایی ارزشمند است که انسان‌ها را یک بعدی پرورش ندهد زیرا انسان یک‌بعدی به مقصود نخواهد رسید.

ناصری با تاکید بر اینکه کتاب باید به کمک تقویت فرهنگ دینی جوانان و نوجوانان جامعه بیاید، افزود: جوان امروز باید از کودکی با بایدها، نبایدها، هنجارها و ناهنجارها آشنا شود تا تهاجم فرهنگی دشمن بر او کارساز نباشد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امروز دشمن در خانه و زندگی ما و در واقع در جیب لباس ما است و با انواع فیلم‌ها و محتواها در شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در صدد تاثیرگذاری بر جوانان این مرز و بوم و گرفتن هویت آنها است.

وی تصریح کرد: با وسایل ارتباطی امروز دیگر نمی‌توان از ورود دشمن به خانه‌ها جلوگیری کرد بنابراین باید جوانان و فرزندان خود را از کودکی آماده کرده و به آنها آموزش دهیم و این امر از جمله مواردی است که با کتاب و کتابخوانی می‌توان به آن دست یافت.

ناصری یادآور شد: لازم است عشق و علاقه به کتابخوانی در فرزندان این جامعه تقویت شود به نحوی که فرد با اشتیاق به دنبال کتاب برود و کتاب خواندن را نیز در کنار عبادت و انجام کارهای خیر، در اولویت قرار دهد.

وی تصریح کرد: والدین نیز توجه کنند در کنار هدایایی که برای فرزندان خود تهیه می‌کنند، سنت هدیه کتاب را نیز فراموش نکنند.

به نقل از فارس، امام جمعه یزد تاکید کرد: در کنار ترویج فرهنگ مطالعه کتاب، باید دقت شود که کتاب‌های اصیل، سازنده و داستان‌های آموزنده و تربیتی برای مردم به ویژه جوانان تهیه و تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار