آغاز شور نیکوکاری در استان یزد؛
ویژه برنامه شور نیکوکاری با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان آموزشی استان در مدارس یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  آیت الله "محمدرضا ناصری" نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد در مراسم شور نیکوکاری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ احساس مسئولیت در قبال یکدیگر، اظهار کرد: برگزاری جشن نیکوکاری، روح همدلی را بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

وي با اشاره به نقش مهم آموزش های دینی بین دانش آموزان از دوران کودکی، گفت: احساس مسئولیت در قبال همدیگر از پسندیده‌ترین صفات مسلمانان در جامعه اسلامی است.

امام جمعه در ادامه، دستگیری نیازمندان و رفع مشکلات یکدیگر را از جمله شاخص‌ترین دستورات دین اسلامی به اقشار مختلف جامعه دانست و بیان کرد: حفظ کرامت انسانی و شخصیت نیازمندان،‌ از جمله ضرورت‌های جامعه اسلامی در بحث کمک به نیازمندان است.

"محسن عليزاده" مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان نيز در اين مراسم گفت: شور نيکوکاري مظهر انسانيت و نوع‌دوستي است که بايد اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود.

وي افزود: مردم خير و نوع‌دوست استان در سال گذشته با حضور در جشن نيکوکاري بيش از 21 ميليارد ريال به نيازمندان و محرومين کمک کردند.

عليزاده از همکاري صدا و سيما، امور مساجد، نيروي مقاومت بسيج، آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزي در برگزاري شور نيکوکاري قدرداني کرد.

وي ادامه داد: امسال رويکرد مدرسه محوري، مسجد محوري و صنف محوري را در دستور کار داريم که بر اين اساس امروز چهارشنبه در يک هزار و 100 مدرسه پايگاه‌هايي براي جمع‌آوري کمک‌هاي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و فردا پنجشنبه 273 پايگاه نيز در مراکز نيکوکاري، مساجد، معابر و ميادين سطح شهر و جمعه هم در مصلاهاي نمازجمعه پايگاه هاي جشن نيکوکاري براي جمع آوري کمک‌هاي مردمي مستقر مي‌شود.

عليزاده با بيان اين که سخاوتمندان يزدي در سال گذشته بيش از 21 ميليارد ريال به نيازمندان در جشن نيکوکاري کمک کردند، اظهار اميدواري کرد: کمک هاي مردمي در جشن امسال رشد چشمگيري داشته باشد و مردم نوعدوست استان همچون گذشته ياريگر امداد باشند.

به گفته مدير کل کميته امداد استان، کمک‌هاي مردمي جمع آوري شده در پايگاه هاي شور نيکوکاري قبل از آغاز سال نو به دست نيازمندان و محرومين واقعي استان خواهد رسيد.

به گزارش ایسنا، گفتني است؛ شور نيکوکاري يزد با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، فرماندار یزد، فرماندهان سپاه الغدیر، مديرکل آموزش و پرورش استان، مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان، جمعي از مسئولين استاني و دانش آموزان در دبيرستان دخترانه جوادالائمه(ع) آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار