مسئول اداره بهداشت و مديريت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد از سمپاشی بیش از 30 هزار رأس دام و يك میلیون مترمربع اماکن دامی جهت مقابله با شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد، دکتر "سید خلیل موسوی" در اين باره گفت: با توجه به این که انگل‌های خارجی دام از جمله کنه‌ها باعث بروز بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود، طی سال‌جاری بیش از 30 هزار راس دام سبک و سنگین و یک میلیون متر‌مربع جایگاه دام در این استان مورد سمپاشی قرار گرفت.

وي از دامداران خواست كه به منظور کاهش تلفات دام‌ها در اثر بیماری‌های قابل انتقال توسط انگل‌های خارجی و ارتقاي سطح کیفی تولیدات دامی، همکاری لازم با کارشناسان دامپزشکی در زمینه سم‌پاشی را به عمل آورند.

موسوي در پايان نيز تصريح كرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی و مشترک است و به عنوان یک بیماری شغلی خاص افراد مرتبط با دام و ذبح مانند صنف قصاب محسوب می‌شود و استفاده از لوازم و ابزار مناسب در حین انجام کار مانند لباس کار، عینک، دستکش، چکمه، پوشش پاها و سم پاشی دام و جایگاه دام به عنوان راهكارهای مهم پیشگیری از این بیماری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار