حسن روحانی در نشست توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری استان یزد:
رییس جمهور گفت:در حوزه اقتصادی باید میدان را برای بنگاه های غیردولتی آماده کنیم و دولت تنها به وظایف خود عمل کند.
کد خبر: ۱۹۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 07 March 2016
باید میدان را برای بنگاه های غیردولتی آماده کرد/ آب را برای صنعت یزد مهیا می کنیمبه گزارش خبرنگار تابناک یزد،حسن روحانی در نشست توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری استان یزد گفت:باید با فساد مبارزه کرد؛ مفسد هرکس و در هر جایگاهی که باشد باید با وی مبارزه شود، فساد نمی گذارد اقتصاد کشور شکوفا شود
روحانی افزود:تحریم را بر ما تحمیل کرده بودند و یکی از قول‌های دولت این بود که همه تلاش خود را می‌کند تا قفل تحریم‌ها را باز کند و موتور اقتصاد را به حرکت بیندازد، اما  خیلی‌ها نمی‌خواستند، افرادی بودند که از تحریم سود می‌بردند، یک آدم توانست ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سود کند حالا محکوم به اعدام شده٬ اما اعدام که مشکلی را حل نمی‌کند. سوال مردم این است که این پول کجا رفته و چرا این پول در اختیار این فرد قرار گرفت با اجازه چه کسی نفت فروخت؟
رییس جمهور که با همراهی محمد رضا عارف در جمع نخبگان استان یزد حضور داشت، گفت: وقتی در کشور یهودی،  زرتشتی، مسیحی در کنار مسلمانان با آرامش زندگی می کنند و در مجلس نماینده دارند و در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند، چرا جناح های مختلف یکدیگر را تحمل نکنند؟ باید یکدیگر را تحمل کنند. یک فکر را نمی توان حصر کرد، نمی توان غل و زنجیر کرد.
وی افزود: خدمات اولیه برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به یزد انجام شده است، اما از نظر تأمین منابع مالی دچار مشکل بودیم که برای تامین ۴۰۰ میلیون دلار از بودجه این طرح باید به صندوق ذخیره ارزی وارد شود که این امر هم در حال تصویب است. این آب یزد را متحول خواهد کرد و هرچند آب گرانی خواهد بود٬ اما برای صنعت مقرون به صرفه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار