امام جمعه يزد:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به سبقه‌ي فرهنگي و علمي استان يزد در عرصه‌هاي ديني، تاكيد كرد: استان یزد باید به دوره شکوه فرهنگی خود برگردد.
کد خبر: ۱۹۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  آیت الله "محمدرضا ناصری" در جلسه دیدار علما و ایثارگران استان یزد با رئیس جمهور، با اشاره به سوابق فرهنگی و علمی استان یزد، اظهار کرد: بیش از 40 سال مرجعیت شیعه در استان یزد بوده است.

وي حضور بیش از 100 مجتهد علمی و دینی در یزد را از دیگر ویژگی‌های شاخص این استان یزد دانست و بیان کرد: استان یزد باید به دوره شکوه فرهنگی خود برگردد.

امام جمعه یزد با اشاره به مسئولیت خطیر حوزه‌های علمیه در راستای توسعه مباحث فرهنگی و دینی جامعه اسلامی گفت: عدم توجه به اهمیت حوزه های علمیه، پایداری فرهنگ دینی و الهی خانواده‌های جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

ناصری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دینی در جامعه امروزی، افزود: در استان دارالعباده یزد، علوم حوزوی حذف و جای خود را به فرهنگ‌های وادراتی داده است.

وی حضور بیش 90 هزار دانشجوی رشته‌های تحصیلی مختلف را از جمله ظرفیت‌های علمی استان یزد، عنوان کرد و ادامه داد: در استان یزد چهار مدرسه علمیه با قدمتی بیش از 200 ساله، در حال ارائه خدمت به طلبه‌های یزدی است.

ناصری با اشاره به عدم وجود فضای خوابگاهی کافی برای استفاده طلبه‌های حوزه علمیه در استان یزد، تصریح کرد: خوابگاه طلبه‌های حوزه علمیه در استان یزد دارای ظرفیت 350 نفر است و این در حالی است که در این استان بیش از سه هزار طلبه فعال در حال فراگیری علوم دینی مختلف هستند.

وی تأسیس حوزه علمیه مجهز را از جمله ضرورت‌های فرهنگی استان یزد دانست و بیان کرد: بايد ظرفیت‏‏های فرهنگی، علمی و دینی استان یزد، بیش از پیش جدی گرفته شوند.

ناصری در پايان نيز با اشاره صنعتی شدن توسعه صنایع استان یزد گفت: استان در حال صنعتی شدن است و نیاز فراوان به آب مورد نیاز صنایع دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار