در حالی که مسئولان مرتب از وضعیت بحرانی سخن می گویند علاوه بر وزیر حتی معاونین وزیر هم نامی از استان یزد در وضعیت بحرانی نمی آورند.
کد خبر: ۲۰۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 30 March 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه اوضاع آب ۵ کلانشهر کرمان، بوشهر، شیراز، مشهد و همدان در تابستان ۹۵ قرمز است گفته است: بارش‌های اخیر باعث خروج بندرعباس از تنش آبی شد.


رحيم ميداني می گوید: پيش از اين ۶ کلانشهر کشور داراي وضعيت تنش آبي بودند که با توجه به بارش‌هاي اخير شهر بندرعباس از تنش آبي خارج شد. طرح احيا و تعادل‌بخشي منابع آبي کشور کماکان در راس برنامه‌هاي وزارت نيرو قرار دارد تا ما اين وضعيت نابه‌سامان منابع آب زيرزميني را ساماندهي کنيم.

این در حالی است که تابستان سال گذشته  در حالی بیش از ۱۰۰ روستای یزد آبرسانی سیار می شدند که منبع های ذخیره آب فقط کفاف نصف روز مصرف آب استان را می دهند.

 به نظر می رسد کمبود و بحران آب برای بسیاری از مردم و مسئولان قابل باور نیست.

مسئولان ملی در حالی که اسامی استانهای بحران زده در آب را مطرح می کنند، چشم های خود را بر روی استان یزد می بندند و نام یزد را در فهرست بحران زده ها جای نمی دهند و مردم نیز گرچه همواره به قناعت و صرفه‌جویی شهرت داشته اند اما انگار گرما و عطش، تاب قناعت را از آنها گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار