فرماندار خاتم از افزایش 56 درصدی ورود مسافران و گردشگران به شهر تاریخی خاتم در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶ 04 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد زاده رحمانی گفت: در این ایام 128 هزار و 293 نفر از طبیعت زیبای شهرستان و همچنین آثار تاریخی آن دیدن کردند.

وی اضافه کرد: بیشترین بازدید از سرچشمه نهر مسیح با 23 هزار و 810 نفر و بیشترین بازدید از اثر تاریخی از قلعه تاریخی شیخ عبالله مروست با 12 هزار و 330 نفر بوده است.
وی بیان کرد: این شهرستان به دلیل وجود قلعه های زیاد به شهر قلعه ها شهرت دارد و پیشینه آن به زمانهای بسیار دور بر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در سه مسیر مواصلاتی استانهای یزد، کرمان، فارس و همچنین مسیر گردشگری شهربابک به میمند پای گردشگران زیادی را به شهرستان دارالکلات باز کرده است.
وی در ادامه به وجود تنها جنگل های استان و تنها رودخانه دائمی استان در خاتم اشاره و یادآور شد: این منابع طبیعی منحصر به فرد نیز موجب ترغیب گردشگران زیادی برای دیدن این شهرستان شده است.
خاتم دارای 250 اثر تاریخی و فرهنگی است که 56 اثر ثبت ملی شده و این شهرستان با 40 هزار نفر جمعیت در 240 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار