کد خبر: ۲۰۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 07 April 2016
به گزارش تابناک یزد، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت ایجاد یک مجتمع بزرگ فرهنگی با امکاناتی از جمله میدان بزرگ، کتابخانه و مصلی، گفت: زمینه تقویت حوزه‌های علمیه در یزد فراهم شود.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به قولهایی که رئیس جمهور در سفر به یزد مبنی بر اختصاص اعتبار به استان یزد، اظهار داشت: در گرفتن این بودجه‌ها، نباید منتظر ابلاغ شدن آنها بود.

وی افزود: برای جذب این بودجه‌ها باید به خوبی موضوع دنبال شود تا هرچه زودتر اعتبار اختصاص یافته را دریافت و بتوانید در استان هزینه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در کنار پروژه‌های عمرانی باید توجه داشت که از مسائل فرهنگی غافل نشویم، بیان کرد: جامعه به برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف فرهنگی چه جاری و چه عمرانی نیازمند است.

ناصری بیان ادامه داد: فرهنگ و حرکت فرهنگی به ویژه تقویت فرهنگ دینی اساسی‌ترین کاری است که باید در نظام اسلامی انجام شود و این اقدام است که هم به بقای انقلاب کمک می‌کند و هم با تقویت دین و ایمان مردم، بسیاری از موارد دیگر هم تقویت می‌شود.

امام جمعه یزد به اهمیت ایجاد میدان بزرگ و مجتمع فرهنگی دینی در یزد اشاره کرد و گفت: تقویت حوزه‌های علمیه، ساخت مصلی بزرگ یزد، ایجاد و ساخت میدان بزرگ در یزد با امکاناتی نظیر کتابخانه و سالنهای اجتماعات چند هزار نفره از جمله موارد زیربنایی است که است که استان یزد به آن نیازمند است.

وی با بیان این مطلب که در استان یزد کار جدید عمرانی عام‌المنفعه پس از انقلاب به آن صورت انجام نشده، افزود: بخشهای خصوصی در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند اما هیچ کاری در ارتباط با مسائل عام‌المنفعه انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: هر کسی که در زمینه معماری و شهرسازی تخصص داشته و طرح میدان بزرگ یزد را دیده، بیان کرده که این طرح در صورتی که اجرایی شود، تحولی بزرگ در استان یزد ایجاد می‌کند.

ناصری خاطرنشان کرد: این میدان همانند میدان نقش جهان اصفهان باید از بزرگی خاصی برای اجتماعات مردمی بهره مند باشد همچنین یک کتابخانه مرکزی بزرگ باید در این میدان ایجاد شود.

امام جمعه یزد با بیان این مطلب که استان یزد از داشتن سالن های اجتماعات چندهزار نفره محروم است، گفت: یکی از امکاناتی که این میدان باید داشته باشد، سالن های اجتماعات دو تا سه هزار نفری با سالن های کنفرانس مجزا است.

وی ادامه داد: بازارهای قدیمی و به سبک قدیمی در دو طرف میدان از دیگر امکاناتی است که باید در این میدان ایجاد شود، همچنین هتلها، مدرسه و خیلی چیزهای دیگری که در کنار این میدان دیده شده اگر انجام شود تحولی بزرگ در یزد به وجود می‌آید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار