امام جمعه یزد با اشاره به افزایش بیکاری جوانان گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار توسعه اشتغال برای جوانان است.
کد خبر: ۲۰۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 08 April 2016

به گزارش «تابناک یزد»، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه کشور ما از ظرفیت‌های بسیاری بهره‌مند است و باید از این ظرفیت‌ها در راستای رفاه و آسایش مردم استفاده شود، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بیکاری ریشه‌کن شود.

وی، بیکاری را عامل بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: مسئولان امر به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای رفع مشکل بیکاری جوانان چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، به طور کامل و دقیق اجرایی شود، مشکل اشتغال نیز برطرف خواهد شد و در واقع اقتصاد مقاومتی، راهکار توسعه اشتغال برای جوانان است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید در جامعه برنامه‌ریزی درست و اصولی صورت گیرد زیرا بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حاصل بی‌برنامگی است.

ناصری اظهار داشت: با یک برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور همچنین آموزش به جوانان در زمینه‌های مختلف، می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد بیکار جامعه، نیازهای کشور را نیز برطرف کرد و کشور را در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رساند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: لازم است با آموزش نیروها، کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا کند تا امکان صادرات بیش از پیش محصولات مختلف نیز افزایش پیدا کند.

ناصری بیان کرد: اگر کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و در کنار آن آموزش‌های لازم برای بازاریابی خارجی ارائه شود، هم مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و کارگران آنها و هم مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در مجموع در کشور ما هم سرمایه‌های انسانی خوبی وجود دارد و هم پتانسیل تولید در بخش‌های مختلف فراهم است اما متاسفانه از وقت و منابع انرژی و نیروی انسانی به درستی استفاده نمی‌شود.

وی بر توسعه کارگاه‌های کوچک و زودبازده تاکید کرد و افزود: ابتدا باید مشکل بیکاری جوانان به صورت مقطعی رفع شود و سپس برای اشتغال پایدار و تحقق آن در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: کشور ما در طول سال‌های گذشته به دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه هسته‌ای دست یافت و دنیا را به حیرت وا داشت.

وی افزود: دستیابی به انرژی هسته‌ای و دستاوردهای بسیار خوب آن به ویژه در حوزه پزشکی، حاصل وحدت، ولایتمداری و همبستگی مردم بود و مقاومت ملت ایران در برابر خواسته‌های نامعقول استکبار جهانی، توانست کشور را در این زمینه به خودکفایی برساند.

ناصری با بیان اینکه کشور ما از نخبگان علمی بسیاری بهره‌مند است، بیان کرد: جوانان ما باید به خودباوری برسند و اطمینان داشته باشند حتی در تنگنا و تحریم نیز می‌توانند به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنند.

وی بر لزوم تقویت روحیه خودباوری در میان جوانان تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان باید با حمایت از جوانان، آنها را در مسیر دستیابی به دانش‌های روز دنیا همراهی کنند و شرایطی را فراهم کنند تا کشور ما به دستاوردهای بزرگ علمی دست پیدا کند.

تبریک هفته بزرگداشت مقام زن، تاکید بر لزوم تقویت تربیت دینی در فرزندان، گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی و ... از دیگر مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار