رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابركوه 10 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی، رئیس ستاد انتخابات استان یزدر جمع خبرنگاران از برگزاری دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان‌های مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بافق در دهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.


وی تعداد واجدین شرایط رای در این حوزه را ۱۲۱ هزار و ۲۹۳ نفر به علاوه متولدین ۸ اسفندماه ۷۶ تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۷۷ اعلام کرد و افزود: افراد واجد شرایط رای که در دور اول انتخابات شرکت نکردند نیز می‌توانند در انتخابات این حوزه انتخابیه شرکت کنند.

طالبی با اشاره به اینکه ۱۹۳ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه خواهیم داشت گفت: این تعداد شعب تفاوتی با دوره اول ندارد و مردم می‌توانند به همان شعبی که در دور اول مراجعه کرده‌اند رای خود را به صندوق بیندازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۲ شعبه شهری و ۹۱ شعبه روستایی، ۱۳۳ شعبه ثابت و ۶۰ شعبه سیار خواهد بود.

طالبی با اشاره به اینکه ۲۱ شعبه از شعب ثابت نیز ویژه بانوان است گفت: تبلیغات کاندیداها از روز پنج‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به ۷۴٫۲ درصد مشارکت مردمی در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: از مجموع ۱۷۲ داوطلب ثبت نام شده در نهايت ۵۵ نفر به عنوان نامزد انتخابات به طور جدي رقابت كردند.

وی ادامه داد: استان يزد در انتخابات هفتم اسفند از نظر شاخص‌هاي سنجش قانونمندي و استفاده از سيستم جامع انتخابات رتبه نخست كشور و به لحاظ مشارکت مردم نسبت به جمعیت، رتبه پنجم را در دور اول انتخابات کسب کرد.

طالبی تصریح کرد: براي برگزاري مطلوب انتخابات هفتم اسفند ۳۰ نشست ستاد انتخابات، ۳۰۰ نشست مرتبط که حاصل آن ۷۵۰ مصوبه بود برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار