کد خبر: ۲۱۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان يزد از نظارت شرعي و بهداشتي كارشناسان اين اداره بر كشتار بيش از شش ميليون قطعه طيور و 300 هزار لاشه دام در كشتارگاه‌هاي دام و طيور اين استان طي سال گذشته خبر داد.

 دکتر "محمدرضا صادق‌پور" گفت: از آنجا که نظارت بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه‌های دام و طیور نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف شهروندان دارد، نظارت قاطع دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها باعث اجرای هر چه دقیق‌تر مقررات و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی می‌شود.

وي افزود: در راستای اجرای نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور تعداد شش ميليون و 135 هزار و 33 قطعه طیور و 304 هزار و 419 لاشه دام در سال 94، ضمن بررسی تایید سلامت بهداشتی و شرعی به بازار مصرف عرضه شد.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: نظارت بر روند کشتار شامل نظارت بهداشتی و شرعی است که این امر با حضور دائم مسئولین فنی بهداشتی و ناظرین شرعی در کشتارگاه‌ها محقق می‌شود.

وي ادامه داد: علاوه بر آن، کارشناسان اداره نظارت دامپزشکی و نیز کارشناسان دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی از طریق بازدیدهای دوره‌ای و منظم از کشتارگاه‌های طیور در سطح استان، عملکرد ناظرین بهداشتی و شرعی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

اين مسئول در پايان نيز گفت: از شهروندان تقاضا می شود به منظور حفظ سلامت خود، از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و نیز خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جداً خودداری كنند و همچنین مرغ مورد نياز خود را از فروشگاه‌هاي معتبر تهیه كرده و به تاريخ توليد و مهلت انقضاء مصرف توجه داشته باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار