استاندار يزد گفت: نبايد جلوي انتقادها گرفته شود با اين حال در تمامي حوزه ها ملاك فعاليت و عمل ما بايد داوري افكار عمومي و قضاوت مردم باشد
کد خبر: ۲۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سيدمحمد ميرمحمدي گفت: در سالي كه گذشت اتفاقات خوب و مهمي افتاد كه يكي انتخابات هفتم اسفند و مشاركت 74 درصدي مردم يزد در آن بود و خشنودي مقام معظم رهبري را به همراه داشت يا سفر رييس جمهوري و استقبال بي نظير از كاروان تدبير و اميد كه انعكاس بالايي داشت.

وي افزود: در اين دو امر مهم نقش مردم از يك سوي و تعامل و همكاري رسانه هاي از سوي ديگر چه در اطلاع رساني و يا در نقد و تحليل بسيار حايز اهميت بود و اميدواريم در سال جديد كه با يك رويكرد و فضاي تازه و عشق و علاقه متفاوت آغاز شده اين همدلي و همكاري ادامه يابد.
استاندار يزد تاكيد كرد: نمي خواهيم فعاليت ها اشكال و ايراد داشته باشد از اين رو نيازمند نقد مناسب هستيم چون معتقديم كارها تنها با بيان واقعيت ها پيش مي رود.
ميرمحمدي يكي از اولويت هاي امسال استان را پيگيري مصوبات سفر رئيس جمهوري به يزد عنوان و اظهار كرد: در اين سفر 9 هزار و 700 ميليارد ريال اعتبار به يزد اختصاص يافت كه آب، گردشگري، حمل و نقل، مباحث فرهنگي، هنري، محيط زيست و منابع طبيعي از مهمترين محورهاي آن است.
نماينده عالي دولت در استان يزد با اشاره بدلايل و عوامل نام‌گذاري سال ها از سوي مقام معظم رهبري اظهار كرد : در سال گذشته انتخابات، برجام و مذاكرات هسته اي نيازمند همدلي و همزباني ميان دولت و ملت بود كه درايت معظم له و پاسخ شايسته مردم در تمامي اين مسايل و دستاوردهاي خوب به پايان رسيد.
ميرمحمدي اضافه كرد: در هر صورت در اتفاقات سال گذشته اگر مصالح عمومي و ملي را در نظر بگيريم و مقياس را از موارد كوچك به كلان ، ملي و بين ‌المللي تغيير دهيم، متوجه مي‌شويم كه دستاوردهاي بسيار بزرگي براي كشور به دست آمد.
وي درباره فاز دوم خط انتقال آب از بهشت آباد گفت: ما يك قطره آب از حوزه زاينده‌رود برداشت نمي‌كنيم و آبي كه به استان يزد منتقل مي‌شود از سرچشمه‌هاي كارون و از طريق تونل به سد زاينده‌رود مي‌ريزد ضمن آنكه اين آب براي آشاميدن است و هيچكس اجازه ندارد مانع آن شود.
ميرمحمدي درباره خط انتقال آب از خليج فارس هم گفت: عمليات اجرايي اين خط آغاز شده و دولت هم براي اين طرح 400 ميليون دلار قائل شد تا اين عمليات متوقف نشود ضمن آنكه دو شركت چادرملو و گل گهر در دو استان معدني كشور براي ادامه فعاليت در اين حوزه سرمايه گذاري و پيگيري خواهند كرد.
وي درباره بودجه هاي بخش خشكسالي نيز با اشاره به اعتبارات آب در سفر رئيس جمهوري در دو حوزه انتقال و خليج فارس از تصويب 1400ميليارد ريال اعتبار در بخش مديريت مصرف آب كشاورزي خبر داد.
استاندار يزد يكي از اولويت هاي استان را مباحث فرهنگي و نشاط اجتماعي عنوان كرد و افزود: در جامعه هيچكس مخالف نشاط اجتماعي نيست ضمن آنكه كاري به برخي سخنان ندارم تنها ملاك ما در تمام حوزه ها داوري افكار عمومي است ضمن آنكه اين شادابي و اميد شعار و استراتژي دولت است.
وي با دفاع از عملكرد مديران استان و دادن نمره 18به بالا به آنها يادآور شد: از تمامي مديران 100درصد راضي هستم مگر خلاف آن ثابت شود در اين خصوص همه مسئولان كشوري كه به يزد آمده اند از هماهنگي مديران اين استان تقدير كرده اند كه اين موضوع افتخار و سرمايه ماست.
استاندار يزد در همين خصوص و درباره روند تغيير مديران گفت: برخي تغييرات بدون هماهنگي با ما بوده و در ساير تغييرات مديران هم در كمال احترام و با حفظ حرمت افراد و خانواده هايشان انجام شده است.
ميرمحمدي در پاسخ به خبرنگار ايرنا درباره افزايش نرخ بيكاري در استان يزد با اشاره به اينكه اين آمار در استان هم اكنون 11.2درصد اعلام شده است ، تصريح كرد: در سال گذشته آمار 7.6 درصد بود كه به يكباره به 13 رسيد و دوباره پايين آمد از اين رو شايد نتوان به درستي آن را تاييد كرد.
استاندار يزد درباره دلايل افزايش اين نرخ در استان هم گفت: بعضي افراد به كارهاي غيررسمي مشغول هستند ولي در زمان پرسشگري، بيان مي‌كنند كه بيكار است يا تعطيلي برخي كارخانه ها و تعديل نيرو مي تواند از دلايل عمده تغيير نرخ بيكاري باشد.
ميرمحمدي مهمترين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد را كاهش تورم، رشد اقتصادي، برجام ،ايجاد اشتغال و برگزاري انتخابات باشكوه اعلام كرد و گفت:همه اينها تنها با ايجاد فضاي همدلي و همزباني ميسر شد.
وي اضافه كرد: در عين حال بايد فضايي ايجاد شود كه انتقادها بيان شود تا بتوان با شناسايي معايب كار را به پيش برد از سوي ديگر برخي با بيان نقد به آرامش مي رسند و نبايد دهان آنها را بست.
استاندار يزد در ادامه نقش گردشگري در توسعه استان و كمك به دولت را مهم ارزيابي كرد و گفت: هر صنعتي كه بتواند اشتغال و نشاط اجتماعي ايجاد كرده و به مردم خدمات ارائه كند به دولت كمك كرده است.
وي از مهمترين اولويت هاي استان يزد در سال 95را اجراي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: در اين خصوص ستاد اقتصاد مقاومتي در استان تشكيل شده و الزامات و سياست ها و برنامه هاي ستاد به صورت كامل و بر اساس برنامه هاي دولت مشخص شده است.
ميرمحمدي ادامه داد: در اين خصوص 12 برنامه ملي شامل 60 طرح و 250 پروژه از سوي دولت تدوين شده و نيز 10اقدام اساسي مورد تاكيد مقام معظم رهبري كه در استان پيگيري و اجرا خواهيم كرد.
وي همچنين در پاسخ به خبرنگار ايرنا درباره طرح هاي باقي مانده از دولت قبل گفت: سه هزار و 378 طرح در زمان فعاليت دولت يازدهم در استان داشتيم كه يكهزار و 844 مورد آن تكميل يا تعيين تكليف شده و يكهزار و 500 مورد هم در اجراي اقتصاد مقاومتي تعيين تكليف و واگذار مي شود.
ميرمحمدي با اشاره به اجراي مصوبات سفر رئيس جمهوري به يزد به عنوان اولويت ديگر استان براي امسال اظهار اميدواري كرد تا با اجراي اين مصوبات علاوه بر توسعه بيشتر استان ،اتفاقات خوبي را شاهد باشيم.
استاندار يزد اولويت ديگر را برگزاري هفتمين اجلاس مجمع جهان اسلام در خردادماه در يزد اعلام كرد كه با حضور دانشمندان جهان اسلام برگراز خواهد شد.
ميرمحمدي يادآور شد:اهتمام به امر اشتغال بويژه براي دانش آموختگان ، جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي براي استان ، اولويت بندي چالش هاي اجتماعي و فرهنگي و ساماندهي اتباع بيگانه از ديگر محورهاي مهم امسال استان است كه پيگيري خواهد شد.
استاندار در پايان درباره شايعه رفتنش هم گفت: برخي در استان سرگرمي هايي دارند و هر كس يك جور دلخوشي دارد و چند نفر هم با اين چيزها خوشحالي مي كنند.
ميرمحمدي افزود: بگذاريد اين عده خوش باشند و خود اين امر نوعي نشاط اجتماعي است كه ما به دنبالش هستيم ؛ البته تعداد آنها از انگشتان يك دست كمتر است اما نخير خبري نيست و در خدمت شما و مردم استان هستيم.
رئيس جمهوري و هيات دولت 17 اسفند ماه ميهمان مردم يزد بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار