کد خبر: ۲۱۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 18 April 2016

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با بیان این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به جامعه فرهنگیان شده است، گفت: شایسته است تکریم مقام استاد و معلم در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود.«سیدمحمد میرمحمدی» در نشست شورای آموزش‌ و پرورش استان با اشاره به این که معلمان در هر جامعه‌ای انسان‌ساز هستند، اظهار کرد: وقتی انسان ساخته می‌شود، یعنی همه ‌چیز ساخته‌ شده است، از این‌رو معلمان را پرورش‌دهندگان استعدادهای نهفته جوهره انسانی می‌دانیم.

وی ادامه داد: جایگاه انسانیت بسیار رفیع است و خداوند انسان را شایسته جانشینی خود برگزیده است و وقتی جایگاه انسان این ‌گونه است، باید دید که مقام و منزلت معلم انسان‌ساز کجاست.

استاندار افزود: خوشبختانه معلمان، اساتید و جامعه فرهنگی استان به‌عنوان الگوهای اخلاقی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی هستند و از معلمان انتظار داریم که آثار وجودی رفتار و تعالیم آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که فرزندانی که تحت پوشش معلمان قرار می‌گیرند، انسان‌هایی پاک، درستکار، امانت‌دار، معتقد و با صداقت باشند.

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای امین، پویا، خلاق، فعال، شاداب و همراه و متحد داشته باشیم، بیانگر موثر واقع شدن تعلیم و تربیت ‌معلمان ماست.

استاندار یزد با بیان این‌که خود مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان باید از مقام معلمان و اساتید تجلیل کنند، گفت: اگر بخواهیم تکریم مقام معلم در جامعه نهادینه شود باید اقشار مختلف مردم را مشارکت دهیم و وقتی جامعه در برابر مقام معلم سر تعظیم فرود آورد، همه و به‌ویژه نسل جوان می‌فهمند که جایگاه معلم چه جایگاه بلند و رفیعی است.

وی اظهار کرد: درس اصلی که معلمان آموزش می‌دهند، درس زندگی است و این معلمان هستند که با الگو بودن خود، جامعه‌ای الگو و نمونه را می‌کنند.

میرمحمدی با اشاره به پخش کلیپی در این جلسه از چند معلم تأثیرگذار استان که در سیمای مرکز یزد نیز پخش شده بود، تجلیل ویژه از این معلمان نمونه(خانم‌ها مختاری و میردهقان و آقای هادی نژاد) در هفته بزرگداشت مقام معلم را خواستار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه اعضای شورای آموزش‌ و پرورش استان برنامه‌های پیشنهادی خود را برای بهتر برگزار شدن هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت‌ماه مطرح کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار