مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد با اشاره به قدمت و بافت خاص فرهنگي روستاهاي اين استان از توجه ويژه به بخش گردشگري و بوم گردي روستاها خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 21 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، هادي مقيمي  اظهار كرد: گردشگري هدف اول در روستاهاست كه در اين زمينه روستاهاي هدف گردشگري تعريف شده اند و تاكنون 60 روستا انتخاب و در آينده اي نزديك تعداد روستاهاي مورد هدف در اين زمينه افزايش خواهد يافت.
وي يادآور شد: در همين راستا اجراي طرح مشاركت روستائيان در استقرار واحدهاي توليدي براي اولين بار در استان اجرايي شده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: با نگاه ويژه دولت تدبير و اميد طرح تسهيلات چهار درصد با بازپرداخت دوره پنج ساله در نظر گرفته شده است.
مقيمي با بيان اينكه اين طرح كمك قابل توجهي به ايجاد رونق و اشتغال در روستاها مي كند افزود: اجراي طرح مذكور موجب بازگشت مردم به روستاها خواهد شد.
وي اضافه كرد: بدليل بي توجهي به توانمندسازي روستائيان به ايجاد اشتغال و رفاه مناسب برخي از روستاها خالي از سكنه شده اند كه با نگاه ويژه دولت تدبير و اميد در اين زمينه موجب بازگشت آنها شده است.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد با اشاره به بحران كم آبي در استان بر توسعه اشتغال هاي كم آبخواه تاكيد كرد و گفت: بايد به سمتي برويم تا بيشترين بازدهي را داشته باشد.
مقيمي يادآور شد: روستائيان مي توانند با استفاده از فرصت بوم گردي در حوزه گردشگري موجب رونق و ايجاد اشتغال و كسب كار شوند.
شهرستان با دوبخش مركزي و مروست خاتم با 40 هزار نفر جمعيت در فاصله 240 كيلومتري يزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار