مدیر صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: چهار هزار و 159 نفر در شهرستان مهریز زیر پوشش بیمه روستاییان هستند .
کد خبر: ۲۱۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 21 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، حسن ابراهیمی در دیدار فرماندار مهریز افزود: در شهرستان مهریز حدود هفت هزار شرایط بیمه شدن را دارند كه باید برای جذب آنها اقدام كرد.
این مسئول، صندوق را از جمله صندوق های بیمه ای دانست كه در سال های اخیر با هدف پوشش بیمه ای در مناطق روستایی و عشایری تأسیس شده است.
ابراهیمی اظهار كرد: صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر در عمر 10 ساله خود توانسته خانوارهای روستایی را كه سرپرست شان بدلیل فوت از دست رفته یا بدلیل ازكار افتادگی، توان كار و تأمین معیشت را ندارد از مزایای مستمری برخوردار كند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان و روستائیان یزد خاطرنشان كرد: یكی از مباحث مهم پیشنهادی در آئین نامه اجرایی بسته تعهداتی است كه در قالب تعهدات كوتاه مدتی مثل بیمه بیكاری، كمك هزینه ازدواج، كمك هزینه عائله مندی، كمك هزینه بارداری و غیره ارائه شده است.
ابراهمی در پایان خواست تا قشر جوان و زحمتكش روستایی و عشایر كه تا كنون اقدام به نام نویسی و بیمه كردن خود نكرده اند در ابتدای امسال فرصت را غنیمت شمرده و با مراجعه به كارگزاریهای صندوق این مهم را به انجام رسانند.
همچنین فرماندار مهریز در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر بر تداوم فعالیت بیشتر و جذب و تبلیغ كار صندوق بیمه تاكید كرد .
سید محمد رستگاری اظهار امیدواری كرد تا برنامه های صندوق بیمه در شهرستان مهریز با همكاری بخش های مختلف و كشاورزان روز به روز افزایش یابد .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای پنج هزار خانوار فعال در عرصه كشاورزی است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار