رئيس ستاد انتخابات يزد گفت: آمار انتخابات در اين استان از نظر سيستمي داراي كمترين اشكال بوده كه از نظر سلامت انتخابات در كشور برتر شناخته شده است.
کد خبر: ۲۱۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 21 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، محمدعلي طالبي در جمع هيات هاي اجرايي، نظارت، بازرسي و اعضاي كميته مرحله دوم انتخبات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شهرستان خاتم به تعامل سازنده بين اين هيات هااشاره كرد و افزود: از زمان شروع برنامه ريزي تعامل بين عوامل اجرايي و نظارت برقرار بود و در اين زمينه نيز در زمان انتخاب كمترين رد صلاحيت صورت گرفت.
معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد خاطرنشان كرد: با تكيه بر اعتماد بر عوامل اجرايي و نظارت در انتخابات، آموزش هاي لازم و به موقع، بكارگيري افراد شايسته و باتجربه توانستيم انتخابات سالمي را در هفتم اسفند ماه برگزار كنيم.
وي با اشاره به اينكه در انتخاب فرمانداران و بخشداران در دولت تدبير و اميد كساني انتخاب شدند كه در مسئوليتها قبلي تجربه برگزاري انتخابات را داشته اند و از تجربه كافي و وافي برخوردار بوده اند اظهار كرد: انتخابات مرحله اول دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان با صلابت و امنيت كامل و بر اساس موازين و معيارهاي قانوني به خوبي برگزار شد.
وي از بيشترين نرخ حضور مردم در در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در مقايسه با دوره هاي قبل در استان خبر داد.
اين مسئول با بيان آمادگي كامل در برگزاري دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي تاكيدكرد: تغييرات در اين دوره كم است و همچنين واجدين شرايط از تاريخ 10/2/1377 و قبل از اين تاريخ مي توانند راي دهند همچنين كساني كه در دور قبل در همين حوزه انتخابيه راي داده اند شرايط راي دهي در اين حوزه را دارند.
وي شروع تبليغات داوطلبان را از ساعت 8 صبح پنجشنبه يكم ادريبهشت تا ساعت 24 روز نهم ارديبهشت اعلام داشت.
در ابتداي اين نشست همچنين فرماندار خاتم با اشاره به اينكه در دور اول انتخابات هيچگونه خللي در بحث انتخابات وجود نداشت گفت: دستگاه هاي اجرايي با بي طرفي به وظايف خود كردند.
محمد زاده رحماني مشاركت مردم شهرستان در انتخابات را 74 درصد اعلام و اظهار اميدواري كرد در دور دوم نيز با حضور حداكثري مردم انتخاباتي سالم و باشكوه را شاهد باشيم.
وي تعداد شعب اخذ راي در شهرستان را 36 شعبه بيان كرد و گفت: 20 شعبه در بخش مركزي، 16 شعبه در بخش مروست است كه از اين تعداد 11 شعبه سيار و بقيه ثابت است.
زاده رحماني اظهار كرد: اميد داريم با تعامل و همكاري، انتخابات خوبي را در مرحله دوم با سلامت كامل و رعايت اصل بي طرفي برگزار كنيم.
دور دوم انتخابات دهمين دوره مچلس شوراي اسلامي در حوزه بافق، مهريز، ابركوه، بهاباد و خاتم دهم ارديبهشت برگزار مي شود.
خاتم با 40 هزار نفر جمعيت در فاصله 240 كيلومتري زد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار