کد خبر: ۲۲۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 01 May 2016
به گزارش تابناک یزد،شهروندان یزدی در سال جدید شاهد توزیع تقویم‌های جدیدی برای اطلاع‌یافتن از روزهای جمع‌آوری پسماندهای خانگی بودند چرا‌که روزهای جمع‌آوری پسماند از 3 روز در هفته به یک روز در میان در 7 روز هفته، تغییر کرده است و پس‌از این شاهد افزایش تعداد روزهای جمع‌آوری پسماند در شهر یزد خواهیم بود.
شهروندان یزدی رفته رفته به روند جمع‌آوری زباله در روزهای زوج و یا فرد هفته عادت کرده بودند اما نارضایتی برخی از شهروندان از انباشته‌شدن زباله‌ها سبب شد که روند جمع‌آوری زباله‌های خانگی تغییر کند و به شیوه قبل یعنی یک روز در میان بازگردد.
برخی از شهروندان عقیده داشتند که جمع‌آوری 3روز در هفته زباله، جوابگوی زباله‌های تولیدی نیست از این رو برخی از شهروندان در روزهای خارج از برنامه زمان‌بندی، زباله‌های خود را در نقاط نامناسبی قرار می‌دادند که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌شد.
معاونت خدمات شهری شهرداری یزد هم با توجه به درخواست‌های مردمی ‌و نظر مدیران شهرداری، روال جمع‌آوری پسماندهای خانگی را از 3 روز در هفته به یک روز در میان تغییر داد به این ترتیب زباله‌های شهروندان یزدی به جای روزهای زوج و فرد هفته، در تاریخ‌های زوج و فرد هر ماه جمع‌آوری می‌شود؛ به این ترتیب زباله‌های نیمی‌ از شهروندان یزدی در تاریخ روزهای فرد هر ماه یعنی اول، سوم، پنجم، هفتم و همانند آن و زباله‌های نیم دیگر نیز در تاریخ‌های زوج هر ماه مانند روزهای دوم، چهارم، ششم، هشتم ماه جمع‌آوری خواهد شد.
شهرداری برای اطلاع شهروندان یزدی بیش از 170 هزار تقویم جمع آوری را بین شهروندان یزدی توزیع کرده است تا با روز‌های جمع‌آوری پسماندهای خانگی آشنا شوند.
این تقویم‌ها در دو رنگ آبی و صورتی طراحی شده است که تقویم‌های آبی معرف جمع‌آوری زباله‌های خانگی در روزهای فرد و تقویم‌های صورتی معرف جمع‌آوری زباله‌های خانگی در روزهای زوج ماه هستند.
این تقویم همچنین حاوی اطلاعاتی درباره روزهای ثابت جمع‌آوری پسماندهای خشک نیز هست تا شهروندان با اطلاع از این تقویم، به تفکیک پسماندها و ارائه آن به پیمانکاران جمع آوری پسماند خشک اقدام کنند.

تغییر برنامه جمع‌آوری
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری یزد از تغییر برنامه جمع‌آوری زباله‌های خانگی شهروندان یزدی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال زباله‌‌های شهروندان یزدی به صورت یک روز در میان جمع‌آوری می‌شود.
«محمدحسین رضایی» افزود: روند جمع‌آوری زباله‌های خانگی تا پایان اسفندماه سال گذشته 3 روز در هفته بود که در مناطق مختلف شهر در روزهای زوج و یا فرد هفته جمع‌آوری می‌شد.
وی با اشاره به نارضایتی برخی از شهروندان از کم بودن روزهای جمع‌آوری زباله، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری یزد برای پاسخ به نیاز شهروندان و جلب رضایت آنها تعداد روزهای جمع‌آوری زباله‌های خانگی را افزایش داد و به این ترتیب تقویم زمان بندی از روزهای زوج یا فرد هفته به یک روز در میان تغییر کرد و تقویم آن برای اطلاع مردم از روزهای تعیین شده جمع‌آوری زباله‌های هر منطقه در بین شهروندان توزیع شد.

توزیع 170 هزار تقویم
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری یزد گفت: 170 هزار تقویم آموزشی با 2 رنگ متفاوت آبی و صورتی در شهر توزیع شده است که زباله‌های شهروندان دریافت‌کننده تقویم‌ آبی رنگ روزهای فرد و دریافت‌کنندگان تقویم صورتی رنگ روزهای زوج ماه جمع‌آوری می‌شود.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری یزد افزود: در این تقویم همچنین روزهای ثابت جمع‌آوری پسماند خشک در هر منطقه شهر مشخص شده است تا مشارکت شهروندان برای تفکیک زباله‌ها افزایش یابد.
وی با بیان این‌که روزانه بین 280 تا 300 تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید زباله شهروندان یزدی نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر و به استانداردها نزدیک‌تر است؛ میانگین تولید روزانه زباله هر شهروند یزدی حدود 500 تا 600 گرم است اما در برخی ازشهرهای کشور به یک کیلوگرم هم می‌رسد.
وی با بیان این‌که سرانه استاندارد تولید روزانه زباله 450 تا 500 گرم است، ادامه داد: به این ترتیب می‌توان گفت که سرانه تولید زباله شهروندان یزدی به استاندارد نزدیک است اما باید برای کاهش تولید زباله فرهنگ‌سازی کرد. وی ادامه داد: البته با توجه به افزایش مصرف گرایی و افزایش تولید زباله، باید برای فرهنگسازی در امر کاهش تولید زباله برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار