کد خبر: ۲۲۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 03 May 2016

به گزارش تابناک یزد،پنجمین همایش شهرهای نمونه گردشگری با هدف تبادل‌نظر و ارائه راهکارهای بهره‎‎وری بیشتر از تأسیسات گردشگری در میان شهرداران و فرمانداران شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهر نمونه گردشگری میبد برگزار می‌شود.

«محمدرضا نصیری» معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در این‌باره گفت: این همایش که به همت معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و اداره‌کل استان یزد، در روزهای ‎2‎2 و ‎2‎3 اردیبهشت‌ماه در کهن شهر تاریخی میبد به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری استان یزد برگزار می‌شود.

وی بررسی مصوبات جلسات گذشته، ارائه مطالعات انجام شده شهرهای نمونه گردشگری استان، تعامل شهرداران و فرمانداران با سایر دستگاه‌ها برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرها، معرفی نماد شهرهای نمونه گردشگری و طرح ارتقاء خدمات در این شهرها از عمده موضوعات مورد بحث در این همایش ذکر کرد.

نصیری با اشاره به این‌که براساس آنچه در ادبیات گردشگری تعریف شده است برخی محورها، شهرها، شهرستان‌ها و روستاها به‌عنوان محور گردشگری انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا براساس مصوبه هیئت وزیران و طبق مطالعات انجام شده شهرهای میبد، تفت و ابرکوه در استان یزد، شهر لاهیجان در استان گیلان، شهرهای بسطام و شهمیرزاد در استان سمنان، شهر ری و دماوند در استان تهران، نیشابور در استان خراسان‌رضوی، ماهان در کرمان، سرعین در استان اردبیل و رامسر در مازندان، کاشان دراستان اصفهان، شیراز در استان فارس به‌عنوان 14 شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین شاخص انتخاب محورهای نمونه گردشگری، ویژگی‌های تاریخی و طبیعی است که براساس آن ستون اصلی اقتصاد، فعالیت ها و اقدامات آن منطقه شکل می‌گیرد.

نصیری یادآور شد: مقرر است که در این همایش، نقشه راه برای شهرهای نمونه گردشگری ایران نیز تصویب شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار